کد خبر: ۲۷۸۰

برگزاری هفدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد مقدس 

آزمون کتبی هفدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم روز جمعه ۲۳ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار شد.
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ، حجت الاسلام حسین نمازی فر رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این خصوص گفت : این آزمون و آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، بالاترین آزمون‌های حفظ در کشور است که زیر نظر سازمان دارالقرآن الکریم در تمام استان ها برگزار می‌شود.
وی افزود : به استناد مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی، مدارک این طرح، از درجه ۱ تا ۵ که هم‌تراز با مدارک دیپلم تا دکترا می‌باشد، با امضای وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به افراد برگزیده اعطا می‌شود.
حجت الاسلام نمازی فر گفت : در استان خراسان رضوی ۱۰۶۲ نفر ثبت نام کرده اند که ۷۰۰ نفر خانم و ۳۶۲ نفر آقا بودند .
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود : حافظان این استان یکی از ۷ حوزه آزمونی استان را انتخاب و در آزمون کتبی شرکت کردند .
وی افزود : با اجرای این طرح زمینه ارتقاء کیفی حفظ قرآن کریم با رویکرد توجه جدی به ترجمه و مفاهیم آن علاوه بر نکات فنی قرائت، فراهم می شود.
حجت الاسلام حسین نمازی فر گفت : کسب درجات بالاتر این طرح، اختصاص به نخبگان قرآنی دارد که به عنوان استاد قرآن کریم شناخته می شوند و از ویژگی های این طرح را می توان جهش تحصیلی را برشمرد ، به عبارتی حافظ قرآن می تواند چندین سال جلوتر، مدرک تحصیلی بالاتر را دریافت کند.

ارسال نظر