کد خبر: ۲۷۸۳
همزمان با سراسر کشور؛

آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم در سنندج

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در سنندج برگزار شد.
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، بهرام مرادی رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان ظهر جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در حاشیه برگزاری این آزمون که در دبیرستان صادق وزیری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم در سنندج با حضور ۹۹ نفر از حفاظ استان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه این آزمون در رشته‌های ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم برگزار شد، افزود: از ۹۹ شرکت‌کننده کردستانی تعداد ۳۳ نفر در رشته‌های ۱۰ جزء و ۲۰ جز و و ۶۳ نفر در رشته حفظ کل قرآن کریم شرکت دارند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: به افرادی که در آزمون موفق شوند گواهینامه تخصصی دیپلم تا دکترا با ارزش علمی و استخدامی به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.
مرادی اعلام کرد: از ۹۹ نفر شرکت کننده این آزمون ۵۲ نفر خانم و ۴۷ نفر آقا هستند و بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان مربوط به رشته جزء سی‌ام قرآن کریم است.
وی اضافه کرد: از کل شرکت کنندگان ۳۷ نفر مربوط به شهرستان سنندج، ۲۵ نفر از بانه، ۸ نفر از سقز، ۷ نفر از کامیاران، ۵ نفر از قروه، ۴ نفر از بیجار، سه نفر از دیواندره و سه نفر نیز از دهگلان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم شرکت خواهند کرد.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد:  در این دوره از آزمون قرآنی حفظ سه روشندل قرآنی شرکت داشتند که دو خواهر دوقلو و یک نفر آقا هستند که با کمک منشی در  هفدهمین دوره ازمون تخصصی حفظ شرکت داشتند.
مرادی تصریح کرد: آزمون شفاهی نیز یکم تا چهارم شهریور ماه جاری در سنندج برگزار می‌شود.
مرحله اول هفدهمین  دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان  قرآن کریم (مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی) و معتبرترین آزمون تخصصی حفظ در روز جمعه ۲۳ اردیبهشت سال جاری  همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار شد، این دوره آزمون در ۹۲ حوزه سراسر کشور و با حضور بالغ بر ۱۰ هزار نفر از حفاظ به صورت سراسری برگزار شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار