کد خبر: ۲۸۵۸
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

روحانيون؛ رزمندگان خط مقدم جریان تبیین هستند

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: روایتگری یکی از مهمترین وظایف و مأموریت‌های مومنین، به‌ویژه علما و روحانیّت به عنوان سررشته‌داران «جریان تبیین» است.
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام روح الله حريزاوي قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در همایش «مسجد جامعه‌پرداز» كه در سالن جلسات مجتمع بعثت كرمنشاه برگزار شد در جمع روحانیون شیعه و اهل سنت، اظهار داشت: علاوه بر تبیین جایگاه مسجد در جامعه اسلامی، روحانیون نقش ویژه‌ای در جهاد تبیین و مسئله مسجد محوری دارند و اگر تبیین انجام نشود، نظام محاسباتی حکومت تغییر پیدا می‌کند و هنگامی که نظام محاسبه تغییر کرد، دشمن نفوذ خواهد کرد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به منويات مقام معظم رهبری در خصوص روایت حقايق گفت: روایتگری یکی از مهمترین وظایف و مأموریت‌های مومنین و علما جامعه به‌عنوان سررشته‌داران «جریان تبیین» است.

حجت الاسلام حریزاوی، فهم عمیق در معنای واژه جهاد درا ضروري برشمرد و اذعان داشت: بی دلیل نیست که رهبر معظم انقلاب، بعد از چند دهه مبارزه فکری و فرهنگی در خصوص جهاد و تلاش از واژگان فقهی استفاده کردند و فرمودند: «جهاد تبیین» فریضه قطعی و فوری است اينجا اين سئوال پيش مي‌آيد؛ چه می‌شود که رهبر جامعه اسلامی از ادبیات فقهی و تکلیف‌آور استفاده و به‌جای توصیه، تکلیف می‌کنند؛ شايد دليل آن قصور و کوتاهی است که در این عرصه به‌وجود آمده است.

سلام فرمانده از مصادیق جهاد تبیین

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه کار طلبگی چیزی جز تبلیغ و تبیین دین نیست گفت: کار ما زمانی موفق خواهد بود که حقايق دين و انقلاب توسط مردم تبیین شود به زبان ساده‌تر باید مردم مبلغ و مبيين باشند و پای کار اسلام بیایند.

وی با اشاره دفاع جانانه مردم از دین و ارزش‌های انقلابی، تصريح كرد: محصولات فرهنگي و هنري مانند «سرود سلام فرمانده» که توسط نیروهای ارزشی توليد مي‌شود از مصادیق جهاد تبیین به‌شمار مي‌روند.

حجت الاسلام حریزاوی در پايان سخنان خود، یادآور شد: مسجد باید جامعه پرداز باشد و به تعبیر دیگر مسجد بايد مرکزی برای تحولات اجتماعی، صاحب رسانه و الگويي برای جامعه باشد.

گفتني است، در پایان این همایش با حضور حجت‌الاسلام حریزاوی از سند راهبری مساجد استان کرمانشاه رونمایی شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار