کد خبر: ۲۸۶۱
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

مساجد باید مرکز تحولات اجتماعی باشند

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مساجد باید مرکز تحولات اجتماعی باشند.
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با حجت الاسلام حریزاوی در گفتگو با ایسنا، امروز (۲۷ اردیبهشت) در همایش مسجد جامعه‌پرداز در کرمانشاه با تاکید بر اینکه مساجد از ماموریتی که بر عهده دارند فاصله دارند، گفت: باید تلاش کنیم تا مساجد کارکرد‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... خود را به دست آورند.
حراویزی با بیان اینکه مساجد باید به کارکرد‌های اولیه خود بازگردانده شوند، گفت: مساجد باید مرکز تحولات اجتماعی باشند.  
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی اشاره‌ای هم به ضرورت توجه به توسعه مهد‌های قرآنی در مساجد داشت و گفت: این اقدام می‌تواند نقش مهمی در تعلیم و تربیت نسل جدید بر مبنای فرهنگ ایرانی اسلامی داشته باشد. مساجد باید متکی به مردم بوده و توسط خود مردم اداره شوند تا بتوانند تاثیرگذاری لازم را در جامعه داشته باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه جهاد تبیین باید به صورت مردمی انجام شود، گفت: باید از ظرفیت مساجد برای مردمی کردن جهاد تبیین استفاده شود.  
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی سپس با اشاره به اقدام دولت در اجرای طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها، گفت: آقای رئیسی کار سختی را شروع کرده و  برای اجرای خوب این طرح در راستای مبارزه با فساد همه باید پای کار باشند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه سیستم بانکی هم به یک جراحی بزرگ نیاز دارد، ابراز امیدواری کرد: دولت در گام‌های بعدی در این زمینه هم ورود کرده و منشا خیر شود. باید کاری کنیم اتکای مردم به سیستم بانکی کم شود.
حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه نیز در این همایش گفت: باید با تکیه بر ظرفیت مساجد نسبت به بیان دستاورد‌های انقلاب در راستای حرکت در مسیر جهاد تبیین گام برداریم.
وی با تاکید بر اینکه روحانیت در عرصه‌های مختلف خط مقدم بوده اند، گفت: روحانیون هر جا نیاز بوده چه در حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و چه در عرصه‌هایی که دشمنان به ویژه استکبار جهانی علیه کشور و نظام توطئه چینی کرده اند، پای کار بوده و هستند.
وی با اشاره به حضور تاثیرگذار روحانیون در زمان شیوع کرونا، گفت: روحانیون در دوران شیوع کرونا مجاهدانه در میدان حاضر بوده و هرجا نیاز بود با جان و دل به کمک کادر درمان آمدند.

ارسال نظر