کد خبر: ۲۸۶۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

جوانان دغدغه‌مند برای تبلیغ دین به میدان بیایند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: جوانان دغدغه‌مند برای تبلیغ دین باید به میدان بیایند و نباید به داشتن میز‌ها برای تبلیغ بسنده کنیم.
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت الاسلام مهدی فوقی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه تکریم و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه یکی از سختی‌هایی که در جریان ارتباط با نسل جوان امروزی داریم این است که سخنرانی‌هایی را داریم که مخاطب خاص خودش را ندارد، اظهار داشت: در این زمینه باید بازنگری داشته باشیم و عملکرد ۴۰ ساله مان را در سازمان تبلیغات اسلامی ارزیابی و آسیب شناسی کنیم.
با مدیریت‌های بلند مدت در همه بخش‌ها مخالف هستم
وی با بیان اینکه با مدیریت‌های بلند مدت در همه بخش‌ها مخالف هستم، ابراز داشت: امروز اگر مسئولان در شرایط فعلی حرف از امکانات زدن خوب نیست، یکی از مراجعات دائمی ما در اداره کل تبلیغات درخواست اتاق، میز و صندلی است، این امکانات را برای چه می‌خواهید؟ مگر قبل از انقلاب اسلامی در رژیم پهلوی مبلغان اتاق و دفتری داشتند که آن همه تأثیر داشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: امروز هر کجا فعالیت جهادی را می‌بینیم علمداری آن بر عهده طلاب بدون اتاق و دفتر است، امروز ما از مبلغان دوره گردی که رسالت پیامبر (ص) را در دستور کار قرار داده‌اند، دعوت می‌کنیم تا با ما همکاری کنند.
چالش فعلی ما اتاق‌ها، میز‌ها و دفتر‌ها است
وی گفت: چالش فعلی ما اتاق‌ها، میز‌ها و دفتر‌ها است، تبلیغ با نشستن در اتاق و شنیدن صحبت‌های چاپلوسانه ممکن نیست و باید همه بدون اتاق و میز و دفتر مرد میدان باشند.
حجت الاسلام فوقی با اشاره به اینکه همنشینی، دستگیری و همراهی با نسل جوان و نوجوان باید در دستور کار مبلغان باشد، اضافه کرد: امسال ما در چهارباغ عباسی محفل قرآن برگزار کردیم و این طرح در کشور اجرایی شد.
وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی حرف نو دارد و باید در برابر برخی از مقاومت‌ها خط شکنی داشته باشیم، ادامه داد: اسلام حرف نو دارد و باید این حرف‌ها را با نسل جوان در میان بگذاریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی امروز باید برای ابلاغ حرف‌های نو نظام جمهوری اسلامی به نسل جوان برنامه داشته باشد، ادامه داد: این در حالی است که برنامه‌ای نداریم، اما جریانی را برخی از مبلغان جهادی در دوران کرونا انجام دادند که مثال زدنی است و با بدترین وضعیت معیشتی مشغول کار هستند و سازمان تبلیغات اسلامی باید از این رویه الگو بگیرند.
هیئات مذهبی برای ایجاد نشاط مشروع اجتماعی برنامه دهند
وی با بیان اینکه امروز هیئات مذهبی باید علاوه بر پرداختن به عزاداری‌ها در ایجاد نشاط مشروع اجتماعی فعالیت داشته باشند، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه جهاد تبیین را دارد، ما باید فرزند زمان خویشتن باشیم و از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
حجت الاسلام فوقی با بیان اینکه انتظار ما از رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی این است که نسبت خود را با جوانان مشخص کنند، افزود: ورود به مسائل حاشیه‌ای پیش برنده نیست و روحانی باید همه چیز تمام باشد.  جوانان دغدغه‌مند برای تبلیغ دین باید به میدان بیایند نباید به داشتن میز‌ها برای تبلیغ دین بسنده کنیم.
گفتنی است در این آئین، حجت‌الاسلام حسن بت شکن تکریم و حجت‌الاسلام محمدرضا بیاتی زاده به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلپایگان معرفی شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار