کد خبر: ۲۸۷۷
در مراسم اختتامیه جایزه داستان حماسی در اردبیل؛

«محمود مهدوی» «مقام نخست جایزه داستان حماسی» را کسب کرد  

«محمود مهدوی» مسئول باشگاه داستان حوزه هنری و نویسنده اردبیلی؛ مقام اول بخش رمان جایزه ملی «داستان حماسی» را به دست آورد.
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

به گزارش نهضت: روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه «داستان حماسی» با حضور میثم مرادی بیناباج مدیر شبکه یک سیما، سعید لشگری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور و حمیدرضا جعفریان معاون سینمایی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون زیارت استانداری خراسان رضوی، محمد حسین‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مجید عسکری رئیس حوزه هنری خراسان رضوی و جواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با معرفی نفرات برتر در آرامگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

با معرفی هیأت داوران در بخش رمان از بین ۹۹ اثر ارسالی، محمود مهدوی نویسنده اردبیلی با رمان «چاه سرخ» و حسین شمس‌آبادی با رمان «داغ سرخ» به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند. محمدرضا آریانفر با رمان «موندو» و مینا سعادت‌پور با رمان «وزغی که هیچکس نبود» نیز به صورت مشترک حائز رتبه سوم شدند. نیز از بین ۱۵۱ داستان نیمه‌بلند و کوتاه، علیرضا محمودی ایران‌مهر با داستان «گذر از رودخانه بهشت»، مرتضی فرجی با داستان «آب‌های گرمسیری» و سودابه حیدری با داستان «الندشت» به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این بخش را کسب کردند.

هیأت داوران دومین دوره جایزه ملی «داستان حماسی»، ساسان ناطق، علی‌اصغر عزتی پاک و داود امیریان بودند و دبیری علمی این دوره را محمدرضا شرفی خبوشان بر عهده داشت.

گفتنی است محمود مهدوی سرپرست باشگاه داستان و مسئول دفتر فرهنگ و ادبیات پایداری حوزه هنری استان اردبیل، متولد ۱۳۵۱ است و در سال ۱۳۷۳ پا به دنیای نویسندگی گذاشته است. وی که دارای مقام نخست رمان نوجوان در سطح ملی برای کتاب «برادر خوانده» بوده، تاکنون بیش از ۲۰ کتاب چاپ شده دارد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار