کد خبر: ۲۸۸۳
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان خبرداد؛

برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در گلستان

حجت الاسلام رضا دیلمی از برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی گلستان در روز جمعه ۳۰ اردیبهشت خبر داد.
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگاران گفت: هیات‌های مذهبی محور جهاد تبیین و قدرت نرم گفتمان سازی در قامت انقلاب اسلامی هستند.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی از جمله عناصر نیرو‌های مستقل و دارای ظرفیت بالقوه و بالفعل هستند که در عرصه‌های مختلف به ویژه از قیام خرداد سال ۱۳۴۲ تا پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تمامی عرصه‌های فراز و نشیب انقلاب اسلامی و مقابله با جریان فتنه خوش درخشیدند.
وی تصریح کرد: هیات‌های مذهبی به عنوان قدرت نرم گفتمان سازی در نظام مقدس اسلامی و بسط ارزش‌ها و دفاع از حریم امامت امامت و ولایت، با تاسی از قیام عاشورا نقش آفرین بودند.
دیلمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از مسئولیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی که از مهم‌ترین رویش‌های انقلابی است سازماندهی، رهبری و راهبری و خدمت گزاری به هیئات مذهبی به عنوان یک مجموعه فاخر دینی و مذهبی است.
او افزود: یکی از مباحث مهمی که در قامت راهبری این مجموعه فاخر دینی و مذهبی بر عهده تبلیغات اسلامی قرار دارد تشکیل نهاد تخصصی و میان تخصصی شورای هیات مذهبی در سطح شهرستان، استان و ستاد مرکزی است.
دیلمی افزود: انتخابات ششمین دوره هیات‌های مذهبی استان در روز جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه امسال از ساعت هشت صبح در ادارات تبلیغات اسلامی گلستان برای معرفی افراد منتخب برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه ۱۷۰ نفر داوطلب حضور در میدان انتخابات شورا‌ها هستند گفت: این انتخابات با حضور هیات‌های مذهبی سراسر استان برگزار خواهد شد و امیدواریم با انتخاب فرد اصلح بستری فراهم شود که مجموعه فاخر دینی و مذهبی ما بتواند بزرگترین رسالت خود که جهاد تبیین است را جامع عمل بپوشاند.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان توضیح داد: ابتدا از بین مسئولان هیات مذهبی هر شهرستان، شورای شهرستانی شکل می‌گیرد و اعضای منتخب از بین شورای شهرستان انتخاب شده و سپس به استان معرفی می‌شوند و اعضای منتخب استانی نیز به مرکز معرفی خواهند شد و با حضور ۳۱ نفر ستاد مرکزی را شکل می‌دهند.
وی گفت: بیش از یک هزار و ۶۰۰ هیات مذهبی در گلستان فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار