کد خبر: ۲۹۰۹
در گفتگو با معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مطرح شد؛

«هیئات» اساس ایجاد حرکت‌های اجتماعی هستند

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی معتقد است امروزه «هیئت»، فقط مکانی برای اجرای یک مراسم نیست بلکه جایگاهی برای حوزه‌های تربیتی، اجتماعی، اقتصادی و رفع نیاز‌های مردم است که پتانسیل ایجاد حرکت‌های اجتماعی بزرگی را دارد.
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام «رضا عزت زمانی» معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی درگفتگو با خبرنگار روابط عمومی این سازمان با اشاره به جایگاه تشکل‌های دینی و مذهبی، از «هیئت» به عنوان اساس اصلی ایجاد حرکت‌های اجتماعی یاد کرد و با اشاره به مهرواره هوای نو اظهار داشت: معتقدم وظیفه این مهرواره؛ معرفی شاخص‌های «هیئت تراز» است و برای معرفی هیئت تراز، لازم نیست ابلاغیه صادر کنیم همین که نمونه‌ای از هیئت شاخص و ابزار سنجش آنان را معرفی کنیم کافی است چرا که این معرفی باعث می‌شود بقیه هیئت‌ها به آن سمت وسو گرایش پیدا کنند.
حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه «کارکرد‌ها در هیئات متفاوت است» از هیئت خانواه، هیئات اقتصاد به عنوان بخشی از کارکرد‌های هیئات در هوای نو یاد کرد و افزود: اگر هیئت‌ها به درستی معرفی شوند حتماً در الگو سازی مثمرثمر خواهند بود.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه «اساس اصلی هیئات؛ ایجاد حرکت‌های اجتماعی است» اضافه کرد: در طول تاریخ هر گاه شاهد روضه سیدالشهدا (ع) و احیای بزرگداشت شعائر بودیم، از سوی دیگر؛ شاهد بیشترین اثر اجتماعی نیز بودیم. مثلاً در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نقش هیئات، بسیار شاخص بودند. خوشبختانه هیئات در سالیان اخیر هم در عرصه فعالیت‌های اجتماعی؛ جایگاه ویژه‌ای را کسب کردند و ما در موضوع کرونا شاهد اوج این حرکت‌ها از جمله حضور هیئت‌ها در کمک به نیازمندان، تهیه بسته‌های غذایی، کمک به بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها بوده‌ایم. درحال حاضر نیز جریان اجتماعی هیئت، توانسته نقش و جایگاه خود را پیدا کند و امروزه هیئت، فقط مکانی برای اجرای یک مراسم نیست بلکه می‌تواند در عرصه‌های مختلف از قبیل حوزه‌های تربیتی، اجتماعی، اقتصادی و رفع نیاز‌های مردم، نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد «جهاد تبیین» گفت: بار‌ها شاهد بودیم که مقام معظم رهبری در کلام خود، هیئت را کانون تبیینی خطاب کردند یعنی علاوه بر اینکه هیئات می‌توانند اثر اجتماعی داشته باشند از سوی دیگر؛ می‌توانند محل گفتگو و رفع گره‌های اجتماعی محسوب شوند.
وی با بیان اینکه نباید به بهانه پشتیبانی از هیئات؛ ظرفیت خدمت رسانی آنان را کاهش دهیم افزود: بدون شک، ظرفیت‌هایی را که ما به عنوان حاکمیت به میدان می‌آوریم با ظرفیت‌های بی شمار مردم برابری نخواهد کرد لذا باید کمک ما تنها در حوزه‌های شناساندن هیئت، تقویت حوزه‌های پشتیبانی، گسترش توان رسانه‌ای، باز کردن گره‌های حقوقی هیئت و دعوت مردم به حضور در این اجتماعات دینی باشد لذا امیدواریم سازمان تبلیغات اسلامی نیز بتواند در این عرصه‌ها به نحو احسن نقش آفرینی کند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار