کد خبر: ۲۹۳۰
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان:

هیئت داری در جامعه امروز، به عنوان یک «دانش» باید مورد توجه قرار گیرد

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی، ویژه شهرستان اهواز از تأیید ۹۸ درصدی نامزد‌های این دوره از انتخابات خبر داد.
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، حجت الاسلام فردآقایی در مراسم آغازین ششمین دوره انتخابات سراسری شورای هیئات مذهبی که در اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد، ضمن اشاره به در پیش رو داشتن گرامیداشت روز خرمشهر و روز دزفول و تجلیل از مقام شهدا و رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس، به نقش بی بدیل هیئات و مساجد در شکل گیری انقلاب اسلامی پرداخت و عنوان کرد: انقلاب ما در سال ۱۳۵۷ حاصل تلاش‌ها و مجاهدت‌های مساجد و هیئات بود. آنچه که انقلاب اسلامی را بوجود آورد قطعا همان نیرویی است که میتواند انقلاب را نگه دارد؛ لذا نقش هیئات در انقلاب اسلامی نقشی بی بدیل بوده است.

 معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، صلاحیت نامزد‌های این دوره از انتخابات شورای هیئات مذهبی را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: به حمدالله از بین داوطلبین شرکت در این انتخابات، فارغ از افرادی که نقص در پرونده داشتند یا شرایط کافی مانند عدم تأهل یا شرط سنی جهت شرکت در انتخابات نداشتند، غریب به ۹۸ درصد افراد تایید صلاحیت شدند و این نشان می‌دهد جریان هیئت در استان خوزستان یک جریان سالم است.

وی افزود: ما در این انتخابات به دنبال این هستیم کسی که به عنوان رئیس شورای هیئات مذهبی انتخاب می‌شود هدفش خدمت به دستگاه اباعبدالله علیه السلام باشد و اخلاص در این رسالت مهم را در اولویت قرار دهد.

حجت الاسلام فردآقای در ادامه؛ هیئت داری را در جامعه امروز به عنوان یک دانش معرفی کرد و اظهار داشت: امروز؛ هیئت داری یک دانش است. ما نمی‌توانیم هیئت خود را با نسخه دهه ۵۰ اداره کنیم. شاخه‌های مختلفی از جمله تسلط بر امور سخت افزاری، نرم افزاری، کارگاه‌های آشنایی با لوازم صوتی و تصویری در هیئات، نحوه جذب مخاطب، جایگاه موکب در هیئت و ... از جمله مسائلی هستند که می‌طلبد با دانش کافی بتوانیم هیئات را مدیریت کنیم.

این مقام فرهنگی با بیان این مطلب که «ما در استان خوزستان قریب به ۳۰۰۰ هیئت داریم» تصریح کرد: ما در انتخابات شورای هیئات مذهبی به دنبال این هستیم که به هیئت‌ها ارتقاء بدهیم؛ بنابراین ترسیم یک نقشه راه و یک حرکت هماهنگ از وظایف این شورای هیئات مذهبی خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در پایان خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل شورای هیئات مذهبی، استفاده از جریان مردمی و مشارکت مردمی و یک کنشگری فعال در امر هیئت است. ما نیازمند انجام کار محتوایی در مسئله هیئت هستیم؛ لذا تلاش کنیم به افرادی رای بدهیم که همه جانبه نگر باشند و فارغ از طیف و گروه خاصی به دنبال یک نگاه جامع برای ارتقاء وکیفیت بخشی به مسئله هیئت باشند.  

گفتنی است؛ ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی، همزمان با سراسر کشور در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۲۸ شهر استان خوزستان برگزار شد.

ارسال نظر