کد خبر: ۲۹۶۷
به همت سازمان قرارگاه ملی تلاوت سازمان دارالقرآن؛

12889 برنامه قرآنی در 470 شهرستان در ماه مبارک رمضان برگزار شد

مدیرکل امور استان‌ها سازمان دارالقرآن الکریم از برگزاری 128 هزار و 89 برنامه قرآنی در 470 شهرستان کشور به همت سازمان قرارگاه ملی تلاوت سازمان دارالقرآن الکریم درعملیات ماه مبارک رمضان خبر داد.
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی؛ حجت الاسلام محمدرضا شفیعی «مدیرکل امور استان‌ها سازمان دارالقرآن الکریم» با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در عملیات ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱ سازمان دارالقرآن الکریم در سطح شهرستان‌ها و استان‌های کشور گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با برگزاری جلسات متعدد در خصوص فعالیت‌های قرارگاه ملی تلاوت، برنامه‌های قرآنی مختلفی توسط این قرارگاه به اجرا درآمد.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین نشست سراسری هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی کشور خبر داد که این نشست روز ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ با حضور دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و با محوریت خانواده و جمعیت به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور رؤسای ادارات امور قرآنی سراسر کشور و هیئت‌های اندیشه ورز بانوان قرآنی استان‌ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام شفیعی با اشاره به برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور رئیس قوه قضائیه گفت: این محفل قرآنی روز ۲۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۸ با حضور اساتید، قاریان و حافظان قرآن کریم و با تلاوت تعدادی از قاریان ممتاز کشور در سالن جلسات قوه قضائیه برگزار شد.

معاون امور استان‌ها سازمان دارالقرآن الکریم خاطرنشان کرد: برنامه دیگر قرارگاه ملی تلاوت، برگزاری نشست هم اندیشی با موضوع قرآن و تبیین عقلانیت با حضور اساتید و قرآن پژوهانی از اهل سنت و شیعه در سالن جلسات سازمان دارالقرآن الکریم بود که برگزار شد.

 وی افزود: این برنامه با حضور حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر پیشین دادگستری در دولت دوازدهم تشکیل شد.

حجت‌الاسلام شفیعی با اشاره به برگزاری مراسم افطاری ویژه نوجوانان و جوانان ایتام افزود: برنامه افطاری ویژه نوجوانان و جوانان ایتام با محوریت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در چهار منطقه استان تهران از جمله مناطق ۱۳، ۱۶، شهرستان پیشوا و شهرری و با حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر برگزار شد.

 وی گفت: این برنامه قرآنی به همت قرارگاه خادمان و یاوران قرآنی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و بنیاد خیریه فجر و با استقبال این عزیزان برگزار شد.

حجت الاسلام شفیعی اظهار داشت: در هر برنامه افطاری بیش از ۲۵۰ نفر از ایتام شرکت داشته و از برنامه‌های قرآنی تدارک دیده شده نیز استفاده شد.

وی در خصوص این برنامه افزود: برنامه افطاری مذکور در شب میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و با همکاری و حمایت کمیته‌های شهدای منطقه بریانک و کمیته شهید عبدی و با نظارت حبیب الله نیکنام مدیرعامل بنیاد فجر و سید علی اصغر میرابراهیمی رئیس اتحادیه رستوران داران تهران به اجرا درآمد.

 وی گفت: در این برنامه تعداد ۱۰۰۰ پرس غذای گرم در میان ایتام مناطق محروم جنوب تهران از جمله دانش آموزان ۶ مدرسه محروم دخترانه در محل مصلای نماز جمعه پیشوا و در جوار امامزاده جعفر ابن موسی الکاظم (ع) توزیع شد.

حجت‌الاسلام شفیعی یکی دیگر از اقدامات اجرایی قرارگاه ملی تلاوت را توزیع بیش از ۵۰۰۰ جلد قرآن کریم به مناطق متقاضی عنوان کرد و گفت: در این مدت ۵۰۰۰ هزار جلد قرآن کریم با قیمت تمام شده در مناطقی از استان‌های چهارمحال و بختیاری، بوشهر، قزوین، البرز، گلستان و تهران توزیع شد.

معاون امور استان‌ها سازمان دارالقرآن الکریم در خاتمه با اشاره به دیگر برنامه‌های قرارگاه ملی تلاوت عنوان کرد: به برکت قرآن کریم و در ماه مبارک رمضان و با محوریت موضوع تلاوت قرآن، فعالیت‌های قرارگاه ملی تلاوت در چهار محور محافل انس با قرآن کریم، کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، مراسمات جزءخوانی و همچنین محافل محله محور و سیار تنظیم و برنامه ریزی شد.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان در قسمت محافل انس با قرآن کریم، ۲۲۳۵ محفل قرآنی، در قسمت کرسی‌های تلاوت قرآن کریم تعداد ۱۳۹۶ کرسی، در قسمت مراسمات جزءخوانی ۸۴۶۱ برنامه و در قسمت محافل محله محور و سیار نیز تعداد ۸۰۶ محفل و در مجموع ۱۲۸۸۹ برنامه قرآنی در ۴۷۰ شهرستان در سطح کشور به همت سازمان قرارگاه ملی تلاوت سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شده است.

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار