کد خبر: ۲۹۸
امام جمعه کرج :

دشمنان بنیان خانواده را نشانه رفته اند

نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج گفت: دشمنان با نشانه رفتن بنیان خانواده ها به دنبال گسستگی درجامعه اسلامی هستند.
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان کرج افزود: کسانی که در زمین دشمن دم از بی عفتی می زنند بدانند که جامعه ما خانواده محور است و بی حجابی خانواده را ازبین می برد و با ازبین رفتن بنیان خانواده جامعه گسسته می شود.
وی ادامه داد: دشمنان توطئه های مختلفی دارند؛ به طور مثال دم از آن می زنند که خانواده تشکیل نشود یا سن ازدواج را بالا می برند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: مشکلات اشتغال و مسکن هم در تشکیل خانواده موثر است مگر آنکه دولت جدید مقدماتی را برای خانه دار شدن جوان ها فراهم کند.
وی افزود: دشمنان برای ضربه زدن به مساله حجاب و عفاف تشویق به روابط غیر عرفی می کنند و اگر هم خانواده تشکیل شود به نقشه شوم دیگر روی می آورند و به دنبال آن هستند که تکثیر نسل صورت نگیرد چراکه از انسجام ایران اسلامی می ترسند.
آیت الله حسینی همدانی یاد آورشد: دشمنان با استفاده از رسانه های متعددبه دنبال آن هستند که ترویج بی حجابی داشته باشند و به صورت سازماندهی شده به ارزشهای الهی و انقلابی ضربه می زنند.
وی گفت: با ماهواره برنامه های مختلفی می سازند تا عفت و خانواده را از بین ببرند و ازدواج سفید را معرفی می کنندکه  اینها جریان های تخریبی ارزشهای اسلامی است و مربوط به اسلام نیست .
امام جمعه کرج افزود: در  خاطرات یک جاسوس انگلیسی آمده است که می گوید یکی از قوت های مسلمانان حجاب بانوان است که مانع از فساد می شود بنابراین باید به این نکته توجه داشت که حجاب نماد برای ما است ولی دشمنان با این نماد مبارزه نمی کنند بلکه به دنبال تغییر باورها و سپس رفتارها هستند .
وی ادامه داد: 80 موسسه فرهنگی توسط استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی که بودجه های هنگفتی را هزینه می کنند به دنبال تخریب بنیان خانواده هستند.
آیت الله حسینی همدانی افزود: باید برای خانواده ، کودکان و حیا درجامعه برنامه داشت و از موازی کاری پرهیز کرد؛ امروز گروه های جهادی آتش به اختیار کار خود را دراین زمینه ها انجام می دهند اما فعالیت آنان مسوولیت را از دوش متولیان امر برنمی دارد.

وی افزود: اخیرا دشمنان جدی تر نقشه کشیده اند باید فواید حجاب را بیان کرد چراکه حجاب نقشی موثر برای صلابت اجتماع دارد؛ کسی که حجابش را کنار می گذارد باید بداند که قصدش دیده شدن است نه با استعدادها و توانایی هایی که دارد بنابراین، این شخص ارزش انسانی ندارد.
امام جمعه کرج اضافه کرد: دشمنان اسلام دردوره های مختلف از تعالیم اسلامی ضربات مهلکی خورده اند و هرکجا فرصت دیدند به دنبال ضربه زدن بوده اند؛ کشف حجاب یکی از نقشه های آنان بوده که زیر نظر استعمار انگلیس اجرایی شد.

ایت الله حسینی همدانی بیان داشت:یکی از مسایل مهمی که از کودکی باید آموزش داده شود حجاب و عفاف است و در حیا فرقی بین دختر و پسر نیست چراکه نوع پوشش فرد بیان کننده حیا وعفاف او است .
آیت الله حسینی همد انی تاکید کرد:  باید خانواده ها ، رسانه ها و همه متولیان نقش خود رابرای ترویج عفاف و حجاب هرچه بیشتر و بهترایفا کنند.
امام جمعه کرج با اشاره به  18 تیرماه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان بر ترویج کتابخوانی در کودکان تاکید کرد و از خانواده ها خواست تا با توجه به این مهم تربیت درست کودکان را همسو با ارزشهای الهی و انقلابی در پیش گیرند .
سالگشت نهمین و جوانترین امام شیعیان امام جواد (ع ) موضوع دیگری بود که امام جمعه کرج به آن پرداخت و گفت: این امام همام تلاش می کرد رفتار مسلمین بر گرفته از آیات قرآنی باشد که این مهم را باید مدنظر قرار داد.
وی درادامه گفت: عده ای هنوز دولت جدید مستقر نشده مطالباتی را بیان می کنند که زمان بر است اگرچه دولت جدید ضربتی فعالیت ها و کارهایی را خواهد داشت بنابراین باید مراقب بود که در چرخه هایی که دیگران برای نارضایتی مردم ایجاد می کنند قرار نگیریم.
ایت الله حسینی همدانی افزود: طبق اظهارات یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بحث صنعت نهاده های دامی،  بسیاری از نهاده ها درحال پوسیده شدن است و انبارها از این نهاده ها پر است یا مساله آب و برق که باید مراقب بود چرا که برخی می خواهند کشور را ناآرام کنند.
وی ادامه داد:  باید مراقب بود که در دام نیفتیم ،برق می رود سخت است  اما قصه هایی پشت این قضیه است که باید مقاومت کرد، دشمنان بدانند که مردم متحد هستند و درمقابل آنان عقب نشینی نمی کنند.
امام جمعه کرج در خصوص مسایل انتخابات شوراهای اسلامی در البرز نیز گفت: این مهم پیگیری می شود و دستگاه ها شکایت ها را بررسی می کنند و دغدغه ها به من درا ین زمینه منتقل شده است .

نماینده ولی فقیه دراستان البرز در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهرستان کرج افزود: روش زندگی ما اگر به گونه ای باشد که دلها نسبت به هم مهربان باشد و ازلغزشهای یکدیگر چشم پوشی کنند بسیاری از مسایل و مشکلات حل می شود؛ چنانچه امام سجاد (ع) فرموده اند در زندگی خود نیز برای دیگران خیر بخواهید .
امام جمعه کرج گفت: اثرخیرخواهی برای دیگران آن است که مشمول رحمت الهی خواهیم شد و اگرانسانی این مسیر را پیشه کند اگر بی مهری هم دید کینه به دل نمی گیرد.

ارسال نظر