کد خبر: ۲۹۹۲
به همت امامان روستا، در خراسان جنوبی صورت گرفت

کمک دویست میلیون تومانی در طرح ۳۱۳

۲۵ امام روستا در خراسان جنوبی، در طرح ۳۱۳ با تأسیس ۴ مرکز نیکوکاری، دویست میلیون تومان به خانواده‌های تحت پوشش کمک کردند.
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بابیان اینکه طرح ۳۱۳ در این استان، در راستای تفاهم‌نامه سازمان تبلیغات اسلامی با کمیته امداد امام خمینی (ره) و باهدف ایجاد ارتباط مستمر و مؤثر امامان با مددجویان کمیته امداد در مناطق محروم با رویکرد «تحکیم بنیان خانواده، تقویت باور‌های دینی، کنترل آسیب‌های اجتماعی» با رعایت اصل تکریم خانواده‌های نیازمند و به‌منظور حمایت معنوی از خانواده‌های تحت حمایت با بهره‌گیری از ظرفیت دینی و علمی روحانیون اجرایی شده است گفت: در استان خراسان جنوبی ، ۲۵ امام این طرح را اجرا می‌کنند و تاکنون مبلغ ۲ میلیارد ریال به خانواده‌های تحت پوشش کمک شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بابیان اینکه در این طرح ۲۶۱۳ مورد دیدار و پیگیری مسائل خانواده‌های تحت پوشش، توسط امامان محلات انجام‌شده است، گفت: با اجرای طرح ۳۱۳ گام مهمی در حوزه فرهنگی، مذهبی و ارتقاء باور‌های دینی در میان خانواده‌های تحت حمایت و کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته‌شده است.

حجت‌الاسلام رضایی گفت : در این طرح امامان محله که روحانیون منتخب روستایی می‌باشند به همراه شریکه الامام (همسران آن‌ها) در دیدار چهره به چهره با خانواده‌ها، مسائل فرهنگی آنان را مورد بررسی قرار می‌دهند، گفت: برای حل برخی از مشکلات فرهنگی و خانوادگی و ... به افراد تحت پوشش مشاوره‌های لازم داده می‌شود.

وی با عنوان اینکه تقویت اعتقادات مذهبی جوانان و نوجوانان باهدف پشتیبانی معنوی خانواده‌های تحت حمایت است، گفت: تأمین کمک‌هزینه تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت به مبلغ یک میلیارد و سیصد و هفتاد میلیون ریال و تأمین ۸ مورد جهیزیه برای ۸ زوج از دستاورد‌های این طرح به کمک خیران است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: با تلاش روحانیون، ۱۳ مورد بازگشت به تحصیل در طول اجرای طرح تاکنون داشته‌ایم و در حوزه پیشگیری از طلاق و بازگشت به زندگی هم فعالیت‌های خوبی انجام‌شده است.

حجت‌الاسلام رضایی با ذکر اینکه ۳۷۸۰ بسته غذایی در این طرح تاکنون توزیع‌شده است، گفت: نیاز‌های معیشتی خانوار‌های روستایی مددجویان ازجمله سبد غذایی، نیاز‌های درمانی، کمک‌هزینه تحصیلی و ابزار‌های آموزشی، تأمین جهیزیه، کالا‌های اساسی منزل، تعمیر یا تأمین مسکن از مسائلی است که روحانی ضمن ارتباط گیری و تعامل با هر یک از خانوار‌ها و شناسایی این نیازها، با هماهنگی مددکار خانواده نسبت به اولویت‌بندی آنان اقدام می‌کند.

وی گفت: در آیین تجلیل از برگزیدگان رویداد ۳۱۳ بنیاد هدایت که با حضور آیت‌الله کازرونی؛ رئیس هیئت‌امنای کمیته امداد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سیدمرتضی بختیاری؛ رئیس کمیته امداد، آیت‌الله اعرافی؛ مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام میرمحمدیان؛ مدیرعامل بنیاد هدایت برگزار شد از حجت‌الاسلام محمد بنی‌خزاعی؛ راهیار استان خراسان جنوبی به‌عنوان یکی از ۵ راهیار استانی برگزیده شرق کشور تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر