کد خبر: ۳۰۲۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد:

برگزاری نشست «ریحانه‌های صبور» با موضوع راویان مقاومت

نشست ریحانه‌های صبور با موضوع راویان مقاومت (خواهران شهید) به مناسبت ۳ خرداد سالروز فتح خرمشهر در سالن اجتماعات، اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.
۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل اظهار کرد: بزرگواری مادران شهدا به عنوان زینب‌های انقلاب ستودنی است و این مادران شهدا بودند که با ایثار و از خودگذشتگی،  فرزندان خود را تقدیم انقلاب کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: امروز ما نیاز داریم به اینکه خاطرات شهدا را بشنویم و برای دیگران بازگو کنیم زیرا این خاطرات ، زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شده و امنیت و استقلال و آزادی به همراه دارد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش زنان در پیشبرد اهداف و اصلاح جامعه گفت: نقش مادران شهدا در آماده‌سازی رزمندگان اسلام و مجاهدان راه حق،  بی‌بدیل و انکار ناپذیر است.

حجت‌الاسلام گرزین، صبر و شجاعت بی‌بدیل مادران شهدا را الهام گرفته از مکتب حضرت زینب(س) عنوان کرد و افزود: فرزند صالح، محصول تربیت صحیح است و در امر تربیت ، نقش مادر بسیار مهم و اثر گذار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان ابراز کرد: باید قدرشناس شهدا، خانواده‌های آنها و پدران و مادرانشان باشیم و بدانیم که اینها چه حقّ بزرگی به گردن کشور؛ انقلاب و نظام و تاریخ ما دارند و کاری نکنیم که وصایا و آرمانهای این جوانان گلگون کفن در سایه تهاجم فرهنگی دشمن لگدمال شود.

در ادامه، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، دشمنان تلاش می‌کنند که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمرنگ شود و دیگر باکری و سلیمانی ها و همت ها تربیت نشود و باید مراقب باشیم و نگذاریم این فرهنگ در میان نسل جوان کمرنگ شود.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی یادآور شد: حضور در جمع خانواده شهیدان اثر تربیتی دارد و خدمت‌رسانی و قدردانی از صبر و فداکاری مادران و همسران شهدا، موجب روحیه و برکت است.

وی تصریح کرد: مادران شهدا  اسطوره صبر، ایثار و افتخار این ملت و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) خاک‌ریز دوم مقاومت مقابل دشمنان و عامل استمرار جهاد هستند.

حجت‌الاسلام دیلمی خدمت به خانواده‌های شهدا و جانبازان را افتخار و وظيفه انسانی و شرعی برای مسئولان و مردم دانست و افزود: جامعه بايد در قبال اين افراد، قدردانی خود را به نمایش بگذارد، هرچند هر چقدر هم كه به اين عزيزان خدمت كنيم نمی‌توانيم ذره‌ای از ايثار و مجاهدت‌های آنان را پاسخگو باشيم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد:خانواده شهدا و جانبازان ولی نعمتان ملت ايران هستند  و تكريم از اين عزيزان وظيفه همگانی است، وی افزود: راهبردی ترین كار و ماموريت جامعه امروز ما زنده نگهداشتن فرهنگ ايثار و شهادت است و اين امر وظيفه تمامی آحاد مردم جامعه است.

وی با بیان این مطلب که اسلام‌شناسی و ولایت‌مداری و حب ایمان را باید در جامعه ترویج داد گفت: امروز دشمنان از ولایت‌مداری و تقویت مؤلفه‌های شهادت و ایثار می‌ترسند باید سعی کنیم یاد و خاطره شهدا و افرادی که برای امن این کشور جانفشانی کردند، در میان جامعه زنده نگه داریم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار