کد خبر: ۳۰۳۱
حجت الاسلام مختاری نیا:

مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در بیش از ۵۰ روستای بیجار برگزار می شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از برگزاری مراسم سوگواری ویژه شهادت امام جعفر صادق(ع) در روستا های بیجار خبر داد.
۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام جلیل مختاری نیا رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار ضمن بیان این خبر اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت بنیانگذار مکتب شیعه مراسم سوگواری و سینه زنی در سطح۵۰ روستای بیجار برگزار می‌شود.


وی افزود:این مراسمات با مداحی ذاکرین اهل بیت(ع)و سخنرانی امامان روستا در سطح مساحد و با حضور مردم مومن و انقلابی برگزار می شود.


وی ادامه داد: امام جعفر صادق (ع) به عنوان الگو، اسوه و طلایه دار مباحث تقریبی و وحدت جهان اسلام است چراکه در آن دوران، آن امام بزرگوار، محل رجوع فرقه ها و مذاهب اسلامی و غیر اسلامی بسیاری بودند وعلاوه بر مذهب شیعه و اهل سنت، گرایش ها و نحله های مختلف مذهبی دیگری نیز وجود داشته است و امام جعفر صادق (ع) در سخت ترین شرایط و در تعامل با مذاهب دیگر ،مذهب شیعه را بنیان می نهد.

حجت الاسلام مختاری نیا تاکید کرد:امام صادق (ع) با برگزاری نشست های علمی و مناظرات و جلسات فکری در زمینه‌های اسلام شناسی با همه فرقه ها با انتقال نظر خود که همان اسلام ناب بود، حقایق را به مردم منتقل می کرد.

حجت‌الاسلام مختاری نیا عنوان کرد:امام جعفر صادق(ع) بنیان‌گذار مکتبی بوده که امروز رهایی‌بخش و نجات‌بخش انسان‌ها از بسیاری از ظلمات و تاریکی‌ها است.

ارسال نظر