کد خبر: ۳۰۸۲
حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی:  

جهاد تبیین از مسیر اراده‌های مردمی در زمین جاری می‌شود  

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه «جهاد تبیین از مسیر اراده‌های مردمی در زمین جاری می شود» خواستار ورود مردم به میدان جهاد تبیین شد.  
۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، صبح امروز شنبه هفتم خرداد ۱۴۰۱ اولین نشست فصل هم اندیشی و هم افزایی مدیران کل استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی با حضور رئیس، قائم مقام و مدیران سازمان تبلیغات اسلامی در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد.

در این نشست که قرار است به مدت سه روز ادامه داشته باشد، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی - «رئیس سازمان تبلیغات اسلامی» - برگزاری چنین نشست‌هایی را به منظور تشریک مساعی و گفتمان‌های رودر رو مفید دانست و اظهار داشت: اولویت ما بهره مندی از ظرفیت‌های استان‌ها و شهرستان‌ها است و با توجه به اینکه اکثر شهرستان‌ها کار‌های ویژه‌ای در حیطه کاری خود داشتند لذا لازم است تا این کار‌ها به اشتراک گذاشته شود، اما معتقدم هر کاری که در استان‌ها انجام می‌شود برای اینکه بیشتر دیده شود باید به صورت ملی هم برگزار شود.

وی با تاکید بر «جهاد تبیین»؛ فلسفه وجودی سازمان تبلیغات اسلامی را تلاش برای عملیاتی شدن جهاد تبیین اعلام کرد و گفت: ما از طرف حضرت آقا موظف به تحول در سازمان تبلیغات هستیم و هرآنچه را که از بدو این سازمان شکل گرفته است را باید مقدمه‌ای برای محقق شدن جهاد تبیین بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی از جهاد تبیین به عنوان یک فرصت مغتنم برای سازمان تبلیغات اسلامی یاد کرد و افزود: اگر ما به دنبال تحولی برای سازمان تبلیغات اسلامی هستیم، جهاد تبیین بهترین فرصت برای حرکت‌های جهادی ما خواهد بود و اگر در این مسیر نیازمند بازآفرینی ساختار‌ها و فرایند‌های سازمان هستیم، باید بسرعت شاهد این بازآفرینی‌ها باشیم. این درحالی است که استان‌ها نیز در این مسیر می‌توانند گام‌های خوبی برای محقق شدن جهاد تبیین بردارند.

به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، جهاد تبیین تنها وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی نیست و فرصتی نیز برای تحول در جبهه انقلاب و جبهه فرهنگی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه «جهاد تبیین از مسیر اراده‌های مردمی با حفظ مبانی در زمین جاری خواهد شد» خواستار ورود مردم به میدان جهاد تبیین شد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی خاطر نشان کرد: اصل وظیفه ما در سازمان تبلیغات اسلامی، عرضه و تبیین اندیشه‌های تاب ناک اسلام ناب است و باید کمک کنیم تا این اندیشه‌ها در جامعه محقق شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: جهاد تبیین، بالادست همه عناوین است و نباید جامعه را برای تحقق آن معطل نگه داریم بلکه باید در حین حرکت، تغیرات لازم را برای جاری شدن جهاد تبیین انجام دهیم تا فرمایشات رهبری بیشتر از این معطل نماند.

باید هر چه زودتر گام‌های جهاد تبیین در استان‌ها عملیاتی شوند

در ادامه نیز حجت الاسلام روح الله حریزاوی «قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی» در این نشست هم اندیشی گفت: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، قله‌های جهاد تبیین را به ما نشان دادند و ما باید حرکت در این مسیر را در دامنه‌های شروع کنیم تا به قله برسیم و باید هرچه زودتر گام‌های جهاد تبیین در استان‌ها نیز عملیاتی شود.

وی با ارائه جزوه‌ای به مدیران استان‌ها به نام «جهاد تبیین چیستی، چرایی، چگونگی» گفت: در مورد جهاد تبیین هر متخصصی که در این زمینه مطالبی ارائه کرده است جمع آوری شده است و با اشتراک این جزوه با شما مدیران استانها، از نظرات کارشناسی شما هم در زمینه استفاده خواهیم کرد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به میدان‌های اجرایی جهاد تبیین؛ از نخبگان جامعه خواست که در مسیر تحقق این جهاد وارد میدان شوند.

حجت الاسلام حریزاوی، تقش آفرینی میلونی مردم، ظرفیت سازی جدید برای کنش گری و ایجاد شبکه‌های تبیین گری، توسعه فرهنگ جهاد و قیام در حوزه تبیین گری، صیانت از حاکمیتی شدن شبکه تبیین، توجه جدی به جایگاه اقوام و مذاهب، آداب و گویش‌ها در تولید و توزیع نگرش تبیین را از سیاست‌های ضروری سازمان تبلیغات اسلامی برای تحقق جهاد تبیین یاد کرد.

بحث اصلی استان‌ها «گفتمان سازی جهاد تبیین» است.

حجت الاسلام رضا عزت زمانی «معاون فرهنگی و اقدام سازمان تبلیغات اسلامی» نیز در این نشست هم اندیشی گفت: «گفتمان سازی جهاد تبیین» استان‌ها نیز بحث اصلی ماست و کاری انجام نمی‌شود مگر اینکه گفتمان انقلاب اسلامی و جهاد تبیین در آن وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر هم اندیشی وهم افزایی مدیران کل استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی افزود: هر چقدر در حوزه‌های تخصصی بیشتر گفتگو کنیم حتماً خروجی بیشتری را شاهد خواهیم بود لذا این نشست‌ها فرصتی است تا از نقطه نظرات کارشناسی همدیگر مطلع شویم.

به گفته معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، مهرواره هوای نو و پویش محله همدل، نیازمند همدلی و حمایت‌های بیشتر استانهاست.

در ادامه این نشست هم اندیشی نیز برخی از مدیران حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات خود در مورد جهاد تبیین و موضوعات مرتبط با استان‌های خود پرداختند.

   

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار