کد خبر: ۳۰۸۸
با پیگیری های امام محله؛

مسجدی که حامی یتیمان و پایگاه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی شد

حجت الاسلام سویدانلو برای پیشگیری و مبارزه با آسیب های اجتماعی تلاش های فراوانی داشته و توانسته است قدم های خوبی در کاهش طلاق و اعتیاد بردارد و این مسجد علاوه بر حمایت از نیازمندان مرکز تخصصی اکرام ایتام و ترک اعتیاد بانوان شده است.
۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱

مسجدی که حامی یتیمان و پایگاه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی به نقل از خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام علی سویدانلو امام محله مسجد صاحب الزمان علیه السلام آشخانه از توابع مانه و سملقان استان خراسان شمالی و برگزیده استانی مهرواره اوج است.
این امام محله از ۸ سال قبل در این محل به خدمت رسانی به مردم و ارتقاء فرهنگی و اجتماعی محله فعالیت دارد. او با یاری گروه جهادی شهید رستمی به آسیب شناسی منطقه پرداخت و با برگزاری جلسات مختلف با کارشناسان و مسئولین و همچنین روحانیون مناطق قدم مهمی را در آسیب شناسی و برنامه ریزی برای کاهش طلاق به عنوان اولویت اول در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی برداشته است.
این برگزیده استانی مهرواره اوج با واسطه گری در اختلافات و نزاع‌های خانوادگی توانسته است در ایجاد صلح و آشتی و استحکام خانواده موفق باشد.
برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس برای خانواده‌ها و در مناسبت‌های مختلف و ارائه مباحث خانواده و آسیب‌های مربوط به آن در مرکز بهداشت بخش دیگری از فعالیت‌های او است.
در هر هفته چند پرونده طلاق توسط این امام محله مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و بیش از ۲۰ خانواده با مشورت‌های او از طلاق و جدایی صرف نظر کرده و به کانون گرم خانواده برگشته اند.
تلاش برای تسهیل گری در ازدواج آسان بخش دیگری از فعالیت‌های این امام محله بوده و برای رونق ازدواج و تشکیل خانواده قدم ها‌ی موثری برداشته شده است.
این روز‌ها مراکز نیکوکاری مساجد در هر محله، به گره گشایی از نیازمندان می‌پردازند؛ این محله نیز با کمک مردم وطریق خیرین نزدیک ۶۰ یتیم تحت پوشش را مورد حمایت قرار داده و مرکز نیکوکاری مسجد صاحب الزمان (عج) به عنوان مرکز تخصصی اکرام ایتام در این شهرستان فعالیت می‌کند.
حجت الاسلام سویدانلو علاوه بر مشارکت در درمان بیماران در تأمین جهیزیه و کمک جهیزیه از طریق خیرین برای دختران نیازمند دم بخت نیز فعالیت می‌کند.
او در ایام کرونا نیز فعالیت‌های فراوانی داشته و با کمک مردم توانسته است تعداد زیادی قربانی و بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان بسته معیشتی در بین نیازمندان تقسیم کند.
تهیه و توزیع ماسک و لوازم بهداشتی و همچنین پیگیری برای کاهش اجاره بهای مغازه‌ها در ایام کرونا از دیگر تلاش‌های این امام محله است.
مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و ترک اعتیاد در این مسجد جریان دارد و کلاس‌های ترک اعتیاد برگزار می‌شود و برای نجات یافتگان از دام اعتیاد مشاوره کار و اشتغال صورت می‌گیرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار