کد خبر: ۳۱۰۷
اولین نشست فصلی هم اندیشی و هم افزایی مدیران کل استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی مطرح شد

از پویش به امید خدا تا مهرواره هوای نو

دومین روز از اولین نشست فصلی هم اندیشی و هم افزایی مدیران کل استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

به گزارش نهضت، در دومین روز از اولین نشست فصلی هم اندیشی و هم افزایی کل استان‌ها که با حضور مدیران کل سازمان تبیلغات اسلامی استان‌های کشور و همچنین مدیران برخی از ادارات کل در مرکز سرچشمه برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین عزت زمانی- معاون امور فرهنگی و تبلیغ - درخصوص اهمیت هم اندیشی در پیشبرد اهداف سازمان تبلیغات اسلامی سخن گفت و به برخی از فعالیت‌های سازمان‌ها در ماه مبارک رمضان اشاره کرد.

پویش« به امید خدا» و موفقیت در عملیات رمضان ۱۴۰۱

بنابراین گزارش در این جلسه حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ -رئیس سازمان دارالقرآن الکریم- نیز درباره فعالیت‌های عملیات رمضان ۱۴۰۱ سخن گفت و افزود: درماه مبارک رمضان با راه اندازی پویشی به نام «به امید خدا» با صدا و سیما و  وزا ت ارشاد همکاری‌های خوبی داشتیم.
وی افزود: در بحث فضای فضاسازی نیز موفق بودیم و این موفقیت درفضاسازی را بیشتر در تهران شاهد بودیم و در شهرستان‌ها نیز با توجه به ظرفیت‌ها اتفاق‌های خوبی را رقم زدیم.

وی همچنین در ادامه به اهم برخی از فعالیت‌های کارگروه‌ها درعملیات رمضان ۱۴۰۱ اشاره کرد.

افطاری‌های وحدت و مقاومت و مسئله تقریب اسلام

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی سیفایی مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی نیز در ادامه جلسه اظهار داشت: مسئله ای  که در حوزه کاری ما وجود دارد، شیعه و سنی نسیت، مسئله تقریب اسلام و امت سازی است.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان همکاری و هم اندیشی خوبی با استان‌های تلفیقی داشتیم. این همکاری‌ها در سطوح برنامه ریزی شکل گرفت و اتفاق‌های بسیار خوبی در حوزه تبلیغ دین و امور مبلغین در استان‌های تلفیقی رقم خورد.

حجت الاسلام سیفایی گفت: چند برنامه انجام گرفت که مهم‌ترین برنامه‌ها، افطاری‌های وحدت و مقاومت بود. طبق برنامه قرار بود ۷۲ افطاری داشته باشیم، اما استان‌ها با

توجه به ظرفیت هایشان ۸۰ افطاری برگزار کردند.

وی افزود: با توجه امضایی که پای پیمان قدس داشتیم برآورد کرده ایم بیش از ۵۲ هزار نفر مخاطب ما در برنامه افطاری‌های وحدت مقاومت بود.

مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در هرکدام از مراسم‌های افطاری، یک نمایشگاه نیز برگزارشد گفت: بعد از ماه مبارک ، باکارشناس‌های استان‌ها نیز جلسه هایمان را ادامه دادیم.

وی افزود: تقدیر از خانه‌های قرآنی در استان‌های تلفیقی با توجه به این نکته که خانه‌های قرآنی اهمیت زیاد  و جایگاه‌ ویژه‌ای دارند را نیز داشتیم.
حجت الاسلام سیفایی با اشاره به اینکه در ۴ استان جلسه مهم با روحانیون موثر داشته ایم اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت‌ها درخصوص قدس شریف بود. روز قدس هم فعالیت‌های گسترده‌ای داشتیم.

وی ادامه داد: قصد داشتیم فعالیت‌هایی انجام گیرز که روز قدس از یک نگاه حاکمیتی تبدیل به یک حرکت مردمی شود تا جایی پیش برویم که فلسطین تبدیل به یک داستانی شود که مادران به فرزندان بگویند. لز این رو امسال با امور بانوان و بنیاد هدایت پویش مقلوبه خیلی فراگیر شد، اما طراحی‌هایی درباره روز قدس برای سال‌های آینده خواهیم داشت.

مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کزد: پویش مقلوبه خیلی تاثیرگزار بود و خانواده‌های زیادی در این پویش شرکت داشتند.

بررسی نقش مهم خانواده و اهمیت ازدواج

خانم سعیدی نژاد -مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات - در ادامه جلسه به فعالیت‌های گسترده اموربانوان سازمان تبلیغات اسلامی در استان‌های مختلف پرداخت. وی گفت: در امور بانوان سعی داریم نگاه ویژه‌ای به نقش پررنگ خانواده و اهمیت ازدواج داشته باشیم.

وی همچنین از ایجاد کارگروه‌ها و دریافت آثار و محصولات تولید شده توسط بانوان فعال در زمینه‌های مختلف به خصوص خانواده و ازدواج و فرزندآوری گفت.
مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات از فعالیت‌های اموربانوان در ماه مبارک رمضان نیز گفت و اضافه کرد: با هماهنگی دیگر سازمان‌ها درماه مبارک رمضان، شاهد فعالیت‌های گسترده‌ای در پویش مقلوبه داشتیم.

نمایشگاه جامعه پرداز و تمدن ساز قدمی موثر بود که برداشتیم

حجت الاسلام میرمحمدیان - مدیر عامل بنیاد هدایت- نیز در این جلسه اظهار داشت: ماه مبارک رمضان امسال در نمایشگاه قرآن با همه مشکلات زمانی و مالی که وجود داشت موفق شدیم نمایشگاه جامعه پرداز و تمدن ساز را برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه فعالیت‌های خوبی که  دوستان و نیرو‌های جوان در برگزاری این نمایشگاه داشتند، درصد بالایی از بازدیدکنندگان اذعان داشتند این نمایشگاه اندیشه محور در چارچوب مبانی اسلام و انقلاب، قابل توجه بود.

قائم مقام معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در این نمایشگاه مسئولان و مبلغین آمدند و بازخورد‌های خوبی را شاهد بودیم.

حجت الاسلام‌میرمحمدیان گفت: در جریان برگزاری این نمایشگاه، اتفاق‌های مثبتی رخ داد و حرف‌های جدید زیادی مطرح شد.

وی تأکید کرد: دستاورد مهم این نمایشگاه این بود که خیلی‌ها با نگاه جامعه پردازی و ایده پردازی در حوزه تحول اجتماعی سازمان آشنا شدند.

مدیرعامل بنیاد هدایت با بیان اینکه نمایشگاه جامعه پرداز در یک ماه آینده در مسجد جمکران نیز دایر خواهد شد، گفت: از استان‌ها دعوت می‌کنیم تا امامان محله و ائمه جماعات نیز حضور داشته باشند و بخشی که مربوط به این عزیزان هست را به نحو احسن بازدید کنند.

مهرواه هوای نو و نکات ریزی که مشخص شد

در ادامه این نشست، حجت الاسلام و المسلمین مجید باباخانی - رئیس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی-  نیز با اشاره به برگزاری مهرواره هوای نو اظهار داشت: مهرواره هوای نو با تلاش چندماهه همکارانم شکل گرفت و در جریان این مهرواره به نکات زیاد و قایل توجهی پرداخته شد.

وی با بیان اینکه هیئت داورانی که حضور داشتند به نحواحسن، کار خود را برای انتخاب برگزیدگان انجام دادند افزود: ما هیچ اعمال نظری در رأی هیئت داوران نداشتیم و تمام تلاشمان بر این است که در سال آینده بخش استانی خیلی پررنگتر باشد.

وی ادامه داد: یک همایش دو روزه برای بررسی مسائل کلان حوزه هئیت خواهیم داشت. مضاف بر آن، کار برای ماه محرم کار را آغاز کرده و طرح بحث خواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین مجید باباخانی افزود: نقص‌های سال گذشته را برطرف خواهیم کرد و تا به امروز پرسشنامه‌هایی را برای مدیران کل استان‌ها فرستاده ایم تا با کمک عزیزان و هم اندیشی با آن‌ها، به یک ایده برسیم.

وی در ادامه به مراسم اربعین نیز اشاره کرده و گفت: ایده پردازی اربعین حسینی چه مراسم داخلی و چه مراسم خارجی، باید با یک هم اندیشی و یک برنامه ریزی درست  اجرا شود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار