کد خبر: ۳۱۳۷
 مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری خبر داد؛

انتشار یازده کتاب نمایشنامه نویسی مختص گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد

کورش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری از انتشار ۱۱ جلد کتاب نمایشنامه نویسی مختص گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد در روز‌های اخیر خبر داد.
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱

 

11 جلد کتاب نمایشنامه نویسی مختص گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد منتشر شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کوروش زارعی «مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری» در گفتگو با خبرنگار سازمان تبلیغات اسلامی از چاپ یازده جلد کتاب نمایشنامه نویسی مختص گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد در روز‌های اخیر خبر داد.

وی ادامه داد: ما در دل جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، رویدادی تحت عنوان «مسابقه نویسی گلدسته‌ها» را تعریف کردیم و تا کنون نیز دو دوره آن هم برگزار شده است که در این فراخوان‌ها  از تمامی نمایشنامه نویسان جوان، دانشجویان و حتی نمایشنامه نویسان حرفه‌ای برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های در ارتباط با گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد دعوت کردیم که این ایده‌ها بعد از تصویب و به اصطلاح چکش کاری  نوشته خواهد شد و این درحالی است که هر هنرمندی در این مسابقه مجاز به ارسال سه طرح و ایده خواهد بود که خروجی مسابقه نمایشنامه نویسی گلدسته‌ها منجر به چاپ ۱۱ جلد کتاب نمایشنامه نویسی مختص گروه‌های تئاتری بچه‌های مسجد شده است که شامل ۴۰ نمایشنامه است که در روز‌های اخیر منتشر شده است.

به گفته کورش زارعی، این ۱۱ جلد نمایشنامه برای گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مساجد در سراسر کشور ارسال خواهد شد تا این گروه‌ها دیگر مشکل محتوا و مشکل نمایشنامه نداشته باشند.

وی با بیان اینکه عنصر اصلی هر نمایش، «نمایشنامه» محسوب می‌شود افزود: خوشبختانه برگزاری مسابقه نمایشنامه نویسی در مسابقه گلدسته‌ها باعث شده است تا قدری از مشکلات ما در تولید متن برای گروه‌های تئاتر مردمی بچه‌های مسجد برطرف شود.

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری از برگزاری سومین مسابقه نمایشنامه نویسی گلدسته‌ها در تیرماه امسال از سوی حوزه هنری خبر داد و یاد آور شد: پیش از این نیز ۳۰ عنوان نمایشنامه در حوزه هنری به چاپ رسیده بود و بی شک نیز، خروجی سومین مسابقه نمایشنامه نویسی گلدسته‌ها نیز به چاپ خواهد رسید. این درحالی است که در کنار مسابقه گلدسته‌ها ما از تعدادی از نمایشنامه نویسان حرفه‌ای کشور هم برای نگارش نمایشنامه برای گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد دعوت خواهیم کرد تا در کنار این مسابقه به تولید اثر بپردازند.

یاد آوری می‌شود که عنوان ۱۱ جلد نمایشنامه‌های به چاپ رسیده از سوی انتشارات سوره مهر حوزه هنری از مجموعه نمایشنامه‌های بچه‌های مسجد عبارتند از: «درام زباله‌ای، هبوط، پناهگاه، رخت شور، همسایه دیوار به دیوار، شب سوئیت، مینیاتور صدای سُم اسب‌ها، تاب مستوری، خواب صد ساله، ساعت حرکت و گویا کسی در می‌زند».

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار