کد خبر: ۳۱۴۶

آئین رونمایی از آثار پژوهشکده باقرالعلوم(ع)

آئین رونمایی از آثار پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با موضوع حلقه های میانی در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱

آئین رونمایی از آثار پژوهشکده باقرالعلوم (ع) با موضوع حلقه‌های میانی بعد از ظهر یکشنبه در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.آئین رونمایی از آثار پژوهشکده باقرالعلوم با موضوع حلقه های میانی برگزار شد
در این آئین حجت اسلام احمد رهدار رئیس مؤسسه فتوح اندیشه و محمدرضا فلاح شیروانی رئیس مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی به سخنرانی پرداختند.
حجت الاسلام فلاح شیروانی در آئین رونمایی از آثار پژوهشکده باقرالعلوم (ع) اظهار داشت: برخلاف انقلاب اسلامی ایران، غالب انقلاب‌های دنیا پای مبانی و اصول خود نماندند و این نکته بسیار مهمی است که انسان بتواند به ارزش‌های انقلابی خود پای بند بماند و این امر جای شکر فراوان دارد.
وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ما یک حادثه و اتفاق نبوده و نیست؛ چراکه انقلاب اسلامی به قیام پیامبران پیوند خورده است و انقلاب ما امتداد قیام‌های پیامبران الهی گذشته است و از عقلانیت قدسی برخوردار است.
حجت الاسلام رهدار خاطرنشان کرد: الگوی اسلام سیاسی بر خلاف آنچه که گفته می‌شود الگوی اسلامی از بالا به پایین است و حلقه‌های میانی الگویی است که درحالی که بالا را در اختیار دارد با ایده‌هایی مثل حلقه‌های میانی ظرفیت پایین را هم خرج بالا می‌کند و هرم اجتماعی و هرم قدرت با بالا و پایین، به گونه‌ای امتزاج پیدا کرده است؛ برخلاف الگوی مانیفیستی که تنها از بالا صادر می‌شود.
وی  افزود: به نظر من پیشنهاد حلقه‌های میانی یک نسخه و امتدادی از روش زعامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مدیریت دیالوگ پایه است و به منزله خوانش‌های دمادمی از فهم و اراده توده و خرج آن‌ها در درون حاکمیت برای حل مشکلات است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار