کد خبر: ۳۲۰۰

اعزام مبلغ به ۱۴ کمپ فعال معتادان متجاهر در مشهد 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد مقدس از اعزام مبلغ به ۱۴ کمپ فعال معتادان متجاهر در مشهد خبر داد.
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد فلاح با اشاره به برگزاری جلسه قرارگاه توانمندسازی معتادان متجاهر مشهد گفت: این قرارگاه اهداف هدفمندی را در راستای توانمندسازی معتادان مد نظر دنبال می‌کند.
وی با بیان اینکه سابقا معتادان متجاهر جمع‌آوری شده و وارد کمپ‌های اجباری ماده ۱۶ می‌شدند، افزود: بر این اساس شش ماه تا یکسال نگهداری می‌شدند و به اجتماع بازگردانده می‌شدند.
حجت الاسلام فلاح افزود: بر اساس روند مذکور هیچ پیوست درست و اصولی برای بازگشت آن‌ها به اجتماع وجود نداشت، در نتیجه این قشر مجددا به همین چرخه بازمی گشتند و بر تعداد آن‌ها نیز اضافه می‌شد.
وی با اشاره به تشکیل قرارگاه توانمندسازی معتادان متجاهر هدف از تشکیل آن را شکستن این چرخه بی نتیجه عنوان کرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد کمیته غربالگری، کمیته توانمندسازی و حرفه‌آموزی، کمیته کار و اشتغال یابی و کمیته فرهنگی و جلب مشارکت‌های مدنی را چهار کمیته مشخص این قرارگاه عنوان کرد.
وی گفت: کمیته فرهنگی و جلب مشارکت‌های مدنی مهمترین کمیته این قرارگاه است چرا که در راستای آماده‌سازی و بازگرداندن مجدد این افراد به جامعه برای پذیرش زندگی عادی و سالم فعالیت دارد.
حجت الاسلام فلاح با بیان اینکه ریاست کمیته فرهنگی و مدنی با سازمان تبلیغات اسلامی مشهد است، خاطرنشان کرد: در این راستا جلساتی برگزار شده و مبلغانی اعزام کرده‌ایم.
وی ادامه داد: بر این اساس مبلغان ما در این کمپ‌ها حضور یافته و اقامه نماز و مراسمات مذهبی و مسابقات مختلف را در برنامه دارند.
حجت الاسلام فلاح بیان داشت:  همچنین امر سوادآموزی این افراد نیز با نهضت هماهنگ شده و مباحث ورزشی را نیز با اداره ورزش و جوانان هماهنگ کرده‌ایم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی تصریح کرد: برای خانواده این معتادان نیز در قالب جلب مشارکت‌های مردمی جهت جلوگیری از آسیب بیشتر،  از طریق کمیته امداد، بنیاد علوی و امور مجاورین آستان قدس رضوی، حمایت‌های معیشتی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه مباحث عنوان شده در مرحله ورود به عملیاتی شدن است از اجرایی شدن حضور مبلغان برای اجرای موارد یاد شده خبر داد.
حجت الاسسلام فلاح با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ کمپ فعال است که ۱۴ کمپ اعزام مبلغ صورت گرفته است، گفت: احتمال اضافه شدن دو کمپ دیگر در این راستا وجود دارد.

ارسال نظر