کد خبر: ۳۲۱۸
در چهار محال و بختیاری و در «روز دختر»؛

دختران تئاتر مردمی بچه‌های مسجد روستای امام قیس تقدیر شدند

همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و «روز دختر» از گروه نوجوانان دختر دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد روستایی امام قیس در دفتر امام جمعه گندمان تقدیر شد.
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱

نوجوانان دختر دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد روستایی امام قیس چهارمحال و بختیاری تقدیر شدند

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، احسان قائدی «رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری» در این آیین گفت: تئاتر بچه‌های مسجد رویکرد مردمی دارد و تلاش حوزه هنری از راه اندازی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استعداد یابی و جذب هنرمندان متعهد هنر تئاتر در استان است.

احسان قائدی افزود: الویت حوزه هنری در دوره جدید تمرکز بر فرا شهرکرد و فعال کردن هنرمندان در جای جای نقاط مختلف استان است و در این امر توجه به مسجد به عنوان مهمترین پایگاه فرهنگی هر شهر و روستا در دستور کار حوزه هنری است.

وی یاد آور شد: حوزه هنری استان آمادگی خود جهت برگزاری کارگاه‌های مختلف شعر، داستان، قیلم کوتاه، مستند، تئاتر و .... را در شهرستان‌های مختلف اعلام می‌دارد و تلاش دارد استعدادهای مختلف در رشته‌های هنری در سراسر استان را شناسایی و جهت رشد پیشرفت این هنرمندان جوان تمام توان خود را به کار گیرد.

رئیس حوزه هنری ضمن تشکر از گروه نمایش دختران تئاتر مردمی بچه‌های مسجد روستای امام قیس تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را گونه‌ای از نمایش عنوان کرد که می‌توانند ارتباط بهتری با مردم عامه داشته باشد و اضافه کرد: تئاتر به عنوان هنری زنده می‌تواند در رشد و اعتلای فرهنگ مؤثر باشد و تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با توجه به تکیه بر نمایش‌های مذهبی بستر مناسبی برای ارائه در مساجد است.

قائدی افزود: مسجد باید پایگاه فرهنگی، اقتصادی، هنری و ... باشد و باید تلاش کنیم به مانند اوایل انقلاب اسلامی مساجد استان را با برنامه‌های دیگر فرهنگی و هنری فعال‌تر کنیم.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی احمدی له امام جمعه بخش گندمان نیز در این نشست ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه «س» و قدردانی از زحمات گروه تئاتر بچه‌های مسجد و حمایت‌های حوزه هنری استان از فعالیت‌های فرهنگی و هنری گفت: توجه به بخش گندمان در مسائل هنری کم است و این در حالی است که استعدادهای بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری در این بخش استان وجود دارد.

سید ابراهیم حسینی احمدی له افزود: اینکه حوزه هنری خود در جذب و راهنمایی این نیروهای جوان پیش قدم شده است بسیار مبارک است و امید وارم با تلاش و پیگیری‌های مستمر این سازمان فرهنگی و هنری شاهد برگزاری برنامه‌های خوب فرهنگی و هنری در این بخش استان باشیم.

حجت الاسلام حسینی احمدی له اظهار داشت: اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی و هنری در مساجد استان بسیار مهم و ضروری است و ما از این امر استقبال خواهیم کرد و هر کمکی نیز بتوانیم در این باره انجام خواهیم داد.

یادآوری می‌شود که در این آیین از هنرمندان گروه تئاتر مسجد روستایی امام قیس به نام‌های زهره اسماعیلی سرپرست گروه و کارگردان، مهدیه رنجبر، الهام اسماعلیی، فاطمه بنی هاشمی، غزل سیاوشی، شادی حبیبی، زهرا قریبی، الهه بنی هاشمی، سحر بنی هاشمی، سمانه قنبری و فاطمه عظیمی به عنوان بازیگر و عوامل تقدیر به عمل آمد. این گروه نمایش در هفته هنر انقلاب اسلامی در نخستین سلسله رویداد هنرهای نمایشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد «محرابیان» نمایشی را با عنوان «مرواریدهای اروند» با موضوع شهدای غواص در مساجد بخش گندمان اجرا کرده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار