کد خبر: ۳۲۳۹
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان؛

بانوان، ارزش‌های انقلاب را برای فرزندان خود تبیین کنند

حجت الاسلام رضا دیلمی با بیان‌ اینکه تحکیم خانواده اصلی‌ترین وظیفه بانوان است، گفت: بانوان باید ارزش‌های انقلاب را برای فرزندان خود تبیین کنند.
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
حجت‌الاسلام رضا دیلمی در کارگاه آموزشی «ازدواج فانتزی ممنوع» که در سالن ولایت تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، گفت: زنان به عنوان مدیر خانواده در تربیت فرزندان و انتقال ارزش‌های انقلاب نقش مهمی دارند و باید ارزش‌های انقلاب را برای فرزندان خود تبیین کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به برکت نظام جمهوری اسلامی، بانوان در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی حاضر شده و به ایفای نقش می‌پردازند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مادران و همسران شهدا در دوران دفاع مقدس با رضایت قلبی عزیزان خود را به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل فرستادند تا امنیت و استقلال کشور حفظ شود. در حال حاضر وظیفه ما انتقال ارزش‌های انقلاب و تلاش‌های ايثارگران و ملت همیشه در صحنه به نسل جوان کنونی است.

حجت‌الاسلام دیلمی با بیان‌ اینکه زنان در نظام خانواده تنها فرزند آور نیستند، تصریح می‌کند: امروزه زنان اصلی‌ترین رکن یک خانواده هستند و تربیت فرزندان و به نوعی تربیت جامعه را بر دوش می‌کشند که همواره به چگونگی نوع تربیت فرزندان خود می‌اندیشند، مادران باید یک والد اجتماعی عاطفی باشند و وقتی زن به آگاهی رسید می‌تواند تصمیم بگیرد که یک والد اجتماعی عاطفی باشد، بنابراین زنان از این منظر می‌توانند در حوزه جمعیتی هم اثرگذار باشند در حوزه تعاملات و ارتباطات در خانه هم زنان نقش بسزایی دارند.

وی به نقش زن در خانواده و جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به مسئولیت خانوادگی زن، نباید مسئولیت اجتماعی از دوش او برداشته شود، اما همواره مسئولیت‌های خانوادگی، مقدم هستند بنابراین زنان با حفظ سمت مسئولیت خانوادگی خود می‌توانند مسئولیت‌های اجتماعی مؤثری در جامعه داشته باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار