کد خبر: ۳۲۷۹
با حضور استاندار و سرپرست حوزه هنری استان یزد

 کتاب و پوستر فیلم «محمد ایرانی» رونمایی شد

پوستر فیلم «محمد ایرانی» و کتاب زندگی‌نامه این شهید نخبه یزدی به زودی توسط حوزه هنری استان یزد روانه بازار نشر خواهد شد.
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

 کتاب و پوستر فیلم «محمد ایرانی» در یزد رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مهران فاطمی استاندار یزد به همراه محمدصادق کوچک‌زاده سرپرست حوزه هنری یزد و جمعی از مسئولان و هنرمندان این استان با خانواده شهید مبارز محمدحسین رمضانخانی (محمد ایرانی) دیدار و از کتاب زندگی‌نامه و خاطرات شهید به نویسندگی وحید حُسنی هنزایی و پوستر فیلم مستند این شهید رونمایی کردند.

«محمد ایرانی»؛ عنوان فیلم مستند زندگی حماسی و فعالیت‌های سیاسی، انقلابی و مبارزاتی این شهید عرصه علم و پژوهش است که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان یزد در دست تولید است.

این فیلم به تهیه کنندگی و کارگردانی مصطفی ملاحسینی، مدیریت تولید محمدصادق کوچک‌زاده و پژوهش و نویسندگی وحید حُسنی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تولید می‌شود.

در این مراسم همچنین از کتاب «محمد ایرانی» که به زندگی، خاطرات و جایگاه علمی و مبارزاتی شهید رمضانخانی در دوران پیش از انقلاب اسلامی و اوایل انقلاب به ویژه خدمات و مجاهدت‌های وی در ایجاد اتحاد و انسجام جبهه مقاومت در لبنان می‌پردازد، رونمایی شد.

به گفته وحید حُسنی نویسنده کتاب، شهید رمضانخانی اولین فردی بود که اوایل بهمن ۱۳۵۷ در زمان نخست وزیری بختیار با کمک دوستان و همفکران خود، سفارت رژیم پهلوی در لبنان را تسخیر کرد و پس از پایین کشیدن عکس شاه و محو آثار و علائم طاغوتی از اتاق‌های سفارت، عکس امام خمینی و علائم جمهوری اسلامی را جایگزین آن‌ها کرد.

این شهید نخبه علمی و جهادی از دوستان صمیمی امام موسی صدر و شهید دکتر مصطفی چمران بود.

وی در زمان رژِیم ستمشاهی به توصیه آیت‌الله صدوقی (ره) با همراهی شهید پاکنژاد به اتریش سفر کرد و در دانشگاه اینسبروک در رشته فیزیک اتمی مشغول تحصیل شد و سپس برای ادامه مبارزات علیه رژیم طاغوت و ادامه تحصیل به لبنان رفت.

وی در روز ۱۲ تیرماه ۱۳۵۹ و پیش از شروع جنگ تحمیلی، هنگام بازگشت از شرکت در آخرین امتحانات رشته دکترای فیزیک اتمی در مقابل دانشگاه بیروت توسط مزدوران حزب بعث عراق ترور شد و به فیض شهادت نائل آمد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار