کد خبر: ۳۲۸۱
به همت امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

همایش «دختران کریمه» همزمان با دهه کرامت در قم برگزار شد

همایش دختران کریمه همزمان با ایام ولادت حضرت معصومه (س)، دهه کرامت و روز دختر در سالن همایش اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳

جشن و همایش دختران کریمه همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و روز ملی دختر با حضور ٢٧٠ نفر از دانش آموزان متوسطه اول و دوم دبیرستان های قم در سالن همایش کوثر اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
معصومه سادات بهرامی مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان قم در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه(س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت با اشاره به رویدادهای دختران کریمه، گفت: این برنامه با کمک گروهی از دختران استان قم اجرا شد، در آینده برنامه‌هایی را به دختران تمدن سازی همچون این گروه خواهیم سپرد.
وی ادامه داد: در بوستان نجمه، ما نهال دختران قوی را کاشتیم و حالا باید کاری کرد بذر دختران قوی ایران زمین جوانه بزند.
فائزه کاشانیان مدیر خانه فناوری نانو و هسته ای نیز با اشاره به جایگاه دختر در جامعه تصریح کرد: در فرهنگ اهل بیت (ع) که ریشه در وحی و کلام الهی دارد، زنان و دختران از جایگاه خاصّی برخوردارند و تعابیر زیبا و بلندی که برای دختران به کار گرفته شده است، حاکی از این موضوع است. در سخنان معصومان(ع) از دختران با واژه هایی چون، ریحانه (گل)، قواریر (بلورها) و حسنه (نیکی) یاد شده است؛ که هر یک نشان از امتیاز و ویژگی خاص طبیعی و روحی دختران دارد.
وی ادامه داد: هدف از نامگذاری این روز خجسته به نام روز دختر الگو گرفتن دختران از شخصیت حضرت معصومه (س) است تا دختران جامعه ما در سبک زندگی و فضایل دینی از ایشان الگو بگیرند. امام رضا (ع) در این باره می‌فرمایند: «کسی که حضرت معصومه(س) را با شناخت زیارت کند بهشت بر او واجب است.»
حجت الاسلام حامد تقدیری با اشاره به فعالیت دختران حاج قاسم بیان کرد: دخترانی که کار جهادی فرهنگی انجام داده و این برنامه را ترتیب دیدند، گروهی به نام دختران حاج قاسم از استان قم هستند. این گروه اولین رویداد و فعالیت خود را در استان مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) انجام دادند و طی این مراسم برای بار دوم ثابت کردند که گروهی فعال و با انگیزه اند.
در این مراسم، با حضور مرتضی شعبان زاده مدیر اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، حسن علی‌محمدی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم و فاطمه فرخنده کارشناس امور بانوان این سازمان، از نسترن گودرزی بازیکن قمی تیم ملی هندبال ایران، فائزه سامانلو قاری کشوری قرآن و گروه دختران حاج‌قاسم تقدیر شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار