کد خبر: ۳۲۹۶
در آیین تکریم و معارفه مدیر کل تبلیغات استان تهران بیان شد:

سازمان تبلیغات با بهره گیری از نیرو‌های مؤمن و خودی «جهاد تبیین» را محقق کند  

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در آیین تکریم و معارفه مدیر کل تبلیغات استان تهران گفت: نباید زبان سپاسگزاری ضعیف شود این درحالی است که سازمان تبلیغات اسلامی با بهره گیری از نیروهای مؤمن و خودی می تواند «جهاد تبیین» را محقق کند.
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

نباید زبان سپاسگزاری ضعیف شود / سازمان تبلیغات با بهره گیری از نیروهای مؤمن و خودی «جهاد تبیین» را محقق کند 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، ظهرسه شنبه 17 خرداد 1401 «آیین تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران» با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی امام جمعه موقت تهران، مدیران سازمان‌های استان تهران، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تشکل‌های دینی و قرآنی و گروه‌های جهادی و طلاب حوزه‌های علمیه تهران در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی «رئیس مجمع نمایندگان استان تهران» در این مراسم به وظایف مدیران جدید در سازمان‌های کشور اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه زبان سپاسگزاری ما ضعیف شده است و ما کمتر شاهد تقدیر از خدمات مدیران سابق هستیم. این درحالی است که روحیه شکر گزاری از وظایف تبلیغ است.

وی با بیان اینکه تغییر در نظام خلقت یک اصل است و بسیاری از رشد و نموها حاصل تغییر است گفت: مدیران جدید باید بدانند که این پست‌ها موقتی است لذا نباید فرصت خدمت رسانی را نادیده بگیرند هرچند که انصاف این است که مدیر قدیم، تمام تجربیات خود را  در اختیار مدیر جدید بگذارد. این درحالی است که گاهی اوقات برخی از مدیران که می‌روند حتی بخشی از تجهیزات خود را هم تحویل نمی‌دهند!

حجت الاسلام تقوی خطاب به مدیران جدید یاد آور شد: باید مدیر جدید کارهای گذشته را تکمیل کند و یکی از ویژگی‌های آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید این بود که دستور داد همه کارهای نیمه تمام کشور تکمیل شود و کلنگ زنی جدیدی انجام نشود.

وی در خاتمه نیز به وظایف سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: سازمان تبلیغات باید مردم را در کارهای فرهنگی و تبلیغی سهیم کند و توجه ویژه‌ای به نیروهای مؤمن و خودی داشته باشد و با تکیه بر آنان در جهت محقق کردن جهاد تبیین تلاش کند.

در ادامه، حجت الاسلام پیام طبیبی «مدیر مدرسه راهبری علم و عمل» سازمان تبلیغات استان تهران به خدمات این مدرسه که به همت سازمان تبلیغات استان تهران و در زمان مدیریت حجت الاسلام سهرابی راه اندازی شده بود اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برخی از کارهای تحولی در تبلیغات استان تهران در زمان آقای سهرابی شکل گرفت که یکی از آنان کمک به تشکیل مدرسه راهبری علم و عمل بود. این درحالی است که سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در دوران جدید خود، خوانشی از اسلام را انتخاب کرد که مورد تاکید حضرت امام (ره) بود.

وی افزود: اتفاق دیگری که در عرصه مدیریت آقای سهرابی انجام شد این بود که سازمان تبلیغات استان تهران خود را امتداد حوزه علمیه تعریف کرد و با راه اندازی مدرسه راهبری علم و عمل سعی کرد طلبه‌ها را برای ورود به صحنه عمل آماده سازد. لذا ظرفیت‌هایی در جهت تبلیغ در طلبه‌ها وجود دارد که باید به صورت زیست بومی به آن توجه شود.

در ادامه نیز حجت الاسلام کمیل موسوی «معاون فرهنگی شهرستان‌های استان تهران» طی گزارشی به شبکه تبلیغی حمات اشاره کرد و گفت: معتقدم یکی از نوآوری‌های اداره کل استان تهران در زمان مدیریت آقای سهرابی، لبیک به ندای مقام معظم رهبری در توجه به حلقه‌های میانی بود و شبکه تبلیغی حمات به طور میانگین در هر شهرستان متشکل از 5 روحانی جوان متخصص است که در راه به ثمر رسیدن ندای رهبری فعالیت می‌کنند.

به گفته وی، شبکه حمات توانسته است گفتمان انقلاب اسلامی را در میان حلقه‌های مردمی تقویت کند و تلاش دارد با ایجاد فضاهای تخصصی در کنار مجموعه‌های فرهنگی؛ به برون رفت جامعه از معضلات فرهنگی کمک کند.

سخنران دیگر این مراسم، حجت الاسلام علی اصغر سهرابی «مدیر کل سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران» بود که قریب چهل ماه مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی این استان را برعهده داشته است. او با آرزوی موفقیت برای مدیر کل جدید از وی خواست تا با یاری سایر نیروهای زبده استان تهران، کارهای ناتمام را به اتمام برسانند و فرصت‌های جدیدی را نیز برای خدمت رسانی به مردم فراهم کند.

وی ادامه داد: بنده سعی کردم با عنایت به وجود مقدس حضرت زهرا (س) کار را شروع کنم و با همکاری تمامی نیروهای این استان، تلاش کردم تا به مدل حکمرانی فاطمی در این سازمان نزدیک شوم هر چند که ممکن است به دلیل محدودیت‌ها و کاستی‌ها، برخی از کارها هم به کمال و تمام انجام نشده باشد.

حجت الاسلام سهرابی یادآور شد: در طول خدمت تلاش کردیم عرصه‌هایی را باز کنیم تا مجاهدین فرهنگی با بصیرت و با دستان پُر وارد عرصه کارزار شوند.

وی همچنین خبر داد از کارهای انجام شده در استان تهران، چندین جلد کتاب تهیه شده است که در آینده نزدیک در اختیار مدیران این استان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان تهران در پایان گفت: در این مدت، گروهی به سرمایه‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران اضافه شدند که مجاهدانه، ثمرات قابل توجه ای را برای این استان خلق کردند.

حجت الاسلام ابوترابی «امام جمعه موقت تهران» نیز در این مراسم طی سخنان کوتاهی اظهار داشت: امیدواریم کارهایی که به ما سپرده می‌شود را به درستی انجام دهیم و سخنان ما منطبق بر معرفت و علم باشد. این درحالی است که معتقدم کسانی که در سازمان تبلیغات اسلامی مشغول به خدمت هستند در توجه به مدارج دانش و معرفت کوشاتر از گذشته خواهند بود.

سخنران پایانی این مراسم نیز حجت الاسلام محمد جواد زهرایی «مدیر کل جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران» بود که با تقدیر از فعالیت‌های مدیر کل سابق، تهران را ام القرای جهان اسلام دانست و ابراز امیدواری کرد با بهره گیری از ظرفیت‌های عظیم این کلان شهر به تحقق تمدن اسلامی نزدیک‌تر شویم.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در استان از سوی مدیر کل سابق انجام شده و حتماً این اقدامات با قوت ادامه خواهد داشت این درحالی است که در مدیریت جدید به ظرفیت‌های شبکه امامت، شبکه بانوان، ظرفیت جوانان و مجموعه‌های مردمی به عنوان حلقه‌های میانی توجه ویژه‌ای خواهد شد.

مدیرکل جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه کارهای کلیشه‌ای ضد تبلیغ خواهند بود گفت: نگاه ما نگاه تحولی است و معتقدم کارها باید الهام بخش باشد.

در پایان نیز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان، حجت الاسلام ابوترابی و تعدادی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و نمایندگان مجلس  از مدیر کل سابق استان تهران تکریم و حکم مدیر جدید نیز قرائت و به وی اعطاء شد.  

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار