کد خبر: ۳۳۴۲
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

فریضه جهاد تبیین وظیفه‌ای همگانی است

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: فریضه جهاد تبیین که بیش از ۵۰ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده وظیفه‌ای همگانی است و به منزله حکم است.
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی به نقل از خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در آمفی تئاتر"شهر" اهواز افزود:همه ما به ویژه معلمان ، دانشجویان، استادان دانشگاه، علمای دین ، اهل قرآن، جامعه مداحان و امامان جمعه و جماعات وظیفه سنگین تری در جهاد تبیین دارند و همه باید آن را جدی بگیرند.

وی گفت:از اهل علم در جهاد تبیین توقع بیشتری هست ولی آنچه مسلم و فرض است این است که همه در محیط پیرامونی ، فضای مجازی ، خیابان، مجامع و خانواده موظف به جهاد تبیین هستیم تا حقایق مسلم وارونه جلوه داده نشوند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: فریضه جهاد تبیین در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در اولویت خواهد بود و این تبیین باید در اجتماعات مومنانه بیش از پیش دیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه ما جهاد تبیین، تداوم راه امام خمینی(ره) و مکتب رهایی بخش آن حضرت را جدی گرفته ایم و به مردم تکیه داریم افزود:سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان خادم مردم متعهد است که به مردم خدمت کند و همه توان و توشه خود را برای خدمت بیشتر به مردم بسیج کرده است.

وی به اهمیت خوزستان در همه ابعاد اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و دینی و نیز اقتصادی اشاره کرد و گفت: همه برنامه های تدوین شده که به منزله نقشه راه هستند در خوزستان مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل پیشین تبلیغات اسلامی خوزستان نیز در این آیین به عملکرد سه ساله خود در این مسوولیت اشاره کرد و گفت: در این مدت استان خوزستان با سیل فروردین سال ۱۳۹۸، زلزله ۱۴۰۰ و همه گیری ویروس کرونا رو به رو بود ولی با این حال تلاش شد برنامه‌های مصوب و هدف گذاری شده عملیاتی شود.

حجت الاسلام محمد مهدی نبی زاده با بیان اینکه در ۲ سال اخیر با کمبود اعتبار شدید رو به رو بودیم ولی با پیگیری و تعامل بین بخشی ۱۰ شهر خوزستان را صاحب اداره تبلیغات اسلامی کردیم افزود:تبلیغات اسلامی به فعالیت فرهنگی در شهرستان ها التزام بخشید و اثرگذاری برنامه های فرهنگی و دینی به نحو چشمگیری بیشتر شد.

وی راه‌اندازی ۳۰ مدرسه صدرا ، گرفتن ۱۵ مجوز مدرسه صدرا در خوزستان ، فعال کردن موکب‌های قرآنی در استان و جوان گرایی در مدیریت تبلیغات اسلامی را از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد و ادامه داد: با این وجود ضعف هایی به ویژه در پشتیبانی بیشتر از کانون‌های فرهنگی مساجد وجود داشت که دلیل اصلی آن کمبود اعتبار و امکانات پشتیبانی بوده است.

دراین آیین حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ به عنوان مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان معرفی و از مدیرکل سابق این نهاد قدردانی شد.

حجت الاسلام اخوان صباغ دانش آموخته تخصصی رشته کلام و از برگزیدگان بخش تخصصی فقه و اصول حوزه علمیه است که شرکت ۱۰ ساله در دروس اصول فقه رهبر معظم انقلاب اسلامی و آیت ا... سیدمحمد علی موسوی جزایری و تدریس ۱۰ساله در مراکز حوزوی  و دانشگاهی از جمله سوابق علمی مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی خوزستان است.

مدیریت حوزه علمیه حضرت بقیه اله الاعظم تهران، معاون تعلیم و تربیت سپاه محمد رسول ا...(س) تهران بزرگ،مدیر مسوول چند نشریه و مدیریت دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی ازدیگر مسوولیت‌های  حجت الاسلام اخوان صباغ است.

مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی خوزستان برای ادامه خدمت به ستاد مرکزی سازمان تبلیغات اسلامی کشور منتقل شده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار