کد خبر: ۳۳۵۲
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

روایت‌‎های دردمندانه متروپل حمایت می شود

اهواز- قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سازمان روایت دردمندانه متروپل از سوی نویسندگان و هنرمندان را پیگیری و حمایت می کند.
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

روایت‌‎های دردمندانه متروپل حمایت می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی به  نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در خوزستان تاکید کرد: بعد از تعطیلی‌هایی که بنا به بیماری کرونا و… صورت گرفت، ضرورت برپایی این نوع نمایشگاه‌ها مشهود بود.

وی با بیان اینکه به دلیل گسترش حضور در فضای مجازی پدیده‌ای به نام «خداحافظی با کتاب» در بعضی از اقشار جامعه رخ داده است، افزود: در خصوص کتاب به نوآوری و استفاده از فناوری‌هایی که به ویترین محصولات فرهنگی ربط دارد، نیاز است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه نیازمند یک جهش در انقلاب اسلامی در زمینه کتاب و محصولات فرهنگی هستیم، بیان کرد: این جهش می‌تواند در حوزه‌های کودک، ادبیات، رمان دفاع مقدس و فکری باشد؛ البته پیشنهادم این است که با توجه به ظرفیت‌هایی که در خوزستان وجود دارد در بعضی از حوزه‌های جدید فکری مثل مسائل مربوط به حکمرانی و طرز نوین حکمرانی، تولیدات کتاب و محصولات فرهنگی به شکل خاصی مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی را تبیین اسلام ناب اعلام کرد و گفت: این سازمان با داشتن ظرفیت‌هایی مثل انتشارات، موسیقی و سرود، سینما، تئاتر، سریال و انیمیشن و حتی در سطح مساجد و محلات نسبت به انجام فرضیه جهاد تبیین اقدام کرده است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی افزود: حدود ۱۸ گروه مختلف تبلیغی در سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارند و شبکه سازی شدند که مأموریت جهاد تبیین را به عهده دارند.

حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین تاکید کرد: به نظر می‌رسد که انتظار مقام معظم رهبری آن است که مردم وارد عرصه جهاد تبیین شوند؛ بنابراین ما باید اقشاری از مردم را در حوزه جهاد تبیین وارد کنیم که این امر نیازمند یک کار جبهه‌ای و شبکه‌ای جدید است که در قرارگاه‌های اختصاصی جهاد تبیین مشغول بررسی و مطالعه پیرامون آن هستیم.

وی با اشاره حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان گفت: نیاز است که جریان مطالبه گری هوشمندانه در متروپل انجام شود تا موجبات توسعه امید و گسترش امید مردم را فراهم کند.

وی در خصوص برگزاری برنامه‌ای برای چهلم جان‌باختگان حادثه متروپل بیان کرد: در این راستا با امام جمعه و فرماندار آبادان و مسئولان فرهنگی و جوانان فعال در حوزه رسانه و فضای مجازی استان به ویژه آبادان هماهنگی‌هایی انجام شد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بنا داریم که یک چهلم با شکوه و در شأن جان‌باختگان متروپل برگزار کنیم؛ البته حمایت‌های لازم از سوی سازمان تبلیغات اسلامی انجام خواهد شد و شخصیت‌ها و چهره‌هایی که لازم است از سوی این سازمان برای برگزاری این برنامه دعوت خواهند شد.

وی در خصوص شهید حساب شدن جان‌باختگان متروپل گفت: این امر باید طبق قوانین پیگیری شود و سازمان تبلیغات اسلامی اگر بتواند پیگیر این امر باشد حتماً در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه باید روایت دردمندانه‌ای از حادثه متروپل انجام شود، گفت: هم اکنون بعضی از نویسندگان و هنرمندان در این زمینه مشغول به کار شدند و سازمان تبلیغات اسلامی نیز این امر پیگیری و حمایت خواهد کرد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار