کد خبر: ۳۳۵۷

مراسم معارفه مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد

مراسم تکریم حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی نوشهر مدیرکل اسبق و معارفه حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی مدیرکل جدید اداره تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد.
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳

مراسم تکریم حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی نوشهر مدیرکل اسبق و معارفه حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی مدیرکل جدید اداره تبلیغات اسلامی استان تهران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران، سید رضا تقوی، رئیس مجمع نمایندگان تهران و جمعی از مسئولین و نمایندگانی از دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی، تشکل‌های دینی و قرآنی، مبلغین و مبلغات، گروه‌های جهادی و طلاب حوزه‌های علمیه تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام سهرابی اظهار داشت: در ایام ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی بود که این مسئولیت را بر عهده گرفتم. این امر مصادف با ایام شهادت حضرت زهرا (س) بود. از این رو اقتدا به ایشان کردم تا در این مسئولیت به درستی ایفای نقش کنم؛ این جمله نورانی حضرت امام زمان همواره پیش چشم‌مان بود که فرمودند برای حکومت جهانی، حضرت زهرا (س) اسوه حسنه هستند؛ حکومت حضرت علاوه بر علوی بودن، وجه دیگری دارد و آن وجود مقدس حضرت زهرا است بنابراین حکومت جهانی حضرت مهدی بر اساس همین اسوه است. ما نیز بر اساس همین باور، فعالیت خود را در این اداره آغاز کردیم و به حکمرانی فاطمی رسیدیم. در این دو سال همه تمرکزمان بر چگونه بودن این حکمرانی بود. اینکه حکمرانی حضرت زهرا در عالم چه نقشی دارد.

وی بیان کرد: در خلال همه محدودیت‌ها مجبور به انتخاب بودیم و در دریایی از محرومیت‌ها و محدودیت‌ها، این ۴۰ ماه مأموریت را گذراندیم و عرصه‌هایی را انتخاب و بر آن متمرکز شدیم تا فعالیت‌هایمان مثمرثمر باشد و بر اساس آن نگاهی که در ابتدا عرض شد، به نگاهی از بودن، اثرگذاری و خدمت کردن رسیدیم که برگرفته از همان وجود لیله‌القدر بودن حضرت زهرا (س) است که خیلی در ظاهر بروز و ظهور نداشت و به جای آنکه در مصدر امور قرار گیرد و محور باشد، به دنبال حمایت و پشتیبانی بود. شبکه تبلیغی حمات نیز بر اساس همین ایده شکل گرفت؛ شبکه‌ای که خود متصدی حمایت از مسائل فرهنگی بود تا هر جا ظرف و زمینه برای رشد و پیشرفت دیگران بود، فراهم شود؛ از این رو تلاش شد عرصه‌هایی باز شود تا مجاهدان فرهنگی بصیر دست پر و آگاه وارد این عرصه‌ها شوند.

در ادامه حجت‌الاسلام زهرایی رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار داشت: تهران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام دارای ظرفیت‌های عظیمی است و نماد و مرکز تمدن اسلامی محسوب می‌شود. این شهر به دلیل ارزش تمدنی که دارد، باید با جدیت و اخلاص شبانه‌روز برای پویایی و رشد آن تلاش شود.

وی بیان کرد: بنای کار اولیه ما آن است که هر بنایی در این اداره بنا نهاده شده، ادامه داده شود و از ظرفیت‌های این اداره بر مبنای تحول و پیشرفت استفاده خواهد شد. همچنین از افکار کلیشه‌ای که ضد فرهنگ و تبلیغ است، به جد اجتناب خواهد شد تا شاهد تحول باشیم.

رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: بنای جدی دارم هم‌افزایی واقعی در میدان داشته باشم. همچنین ارتباط جدی با مجموعه اداره استان، ائمه جمعه، سپاه پاسداران و همه مجموعه‌های فرهنگی و هم‌عهد شدن برای انجام کار‌های ویژه در استان تهران از دیگر برنامه‌ها خواهد بود تا شاهد اعتلای فرهنگ و تبلیغ در تهران باشیم.

در ادامه این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم مجید قربان خوانی تجلیل شد.

ارسال نظر