کد خبر: ۳۳۹۴

راهبری محتوای تبلیغی و ایجاد شبکه تولیدکنندگان محتوا با گفتمان سازی در تبلیغ

مسئول واحد راهبری محتوای تبلیغی اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات از برگزاری نشست‌های تخصصی با تیم‌های تولید محتوا و رسیدن به محتوا‌های مناسب تبلیغی خبر داد.
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱


حجت‌الاسلام رضا زندوکیلی مسئول راهبری محتوای تبلیغی اداره امور مبلغین سازمان تبلیغات در گفتگو با خبرنگار نهضت اظهار داشت: واحد راهبری محتوای تبلیغی یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها در اداره کل امور مبلغان است.

برای این راهبری از زمانی که بنده افتخار حضور به‌عنوان مسئول واحد راهبری محتوای تبلیغی را داشته‌ام سعی بر آن داشته‌ایم که بتوانیم قدم‌های مؤثری برای رسیدن به مهم‌ترین هدف اداره اعزام، یعنی گفتمان‌سازی در تبلیغ برداریم.

شناسایی فعالان حوزه تولید محتوا

وی افزود: در قدم اول تلاش بر این بود که به شناسایی افراد و مجموعه‌های فعال در حوزه تولید محتوا تبلیغی و پایش آن‌ها پرداخته و با تیم‌ها ارتباط برقرار کنیم، ازاین‌رو در بخش سازمانی طی نامه‌نگاری‌هایی با اداره کل‌های تبلیغات اسلامی در استان‌ها، درخواست معرفی فعالان حوزه تولید محتوا را داشتیم که خوشبختانه تا به امروز ۲۰۰ نفر از تولیدکنندگان محتوا به ما معرفی شده است که به پایش آن‌ها خواهیم پرداخت.

مسئول واحد راهبری محتوای تبلیغی اداره امور مبلغین افزود: در بخش غیرسازمانی نیز از طریق جستجوی میدانی به تعامل با فعالان حوزه تولید محتوا پرداختیم. پس از انجام پایش به ۳۰ تیم تولید محتوا رسیدیم.

برگزاری نشست های تخصصی

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع تولید محتوا در طی ۷ماه گذشته ۵ نشست هم‌اندیشی با سرگروه‌های تیم‌های محتوا برگزار کردیم. در جریان این نشست‌های هم‌اندیشی و گفتگو که در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، زوایای مختلف حوزه محتوای تبلیغی، آسیب‌ها، راهکار‌ها و مدل‌ها موردبررسی کارشناسانه قرار گرفت.

حجت‌الاسلام زندوکیلی با بیان اینکه ششمین نشست، روز دوشنبه ۲۳ خردادماه برگزار خواهد شد اضافه کرد: در جریان این نشست‌ها دو رویکرد کلی مدنظر قرار داشت. اولین رویکرد ایجاد شبکه تولیدکنندگان محتوای تبلیغی است. این به این معناست که تولیدکنندگان محتوای تبلیغی باید هویتی مستقل داشته باشند، انجمنی داشته باشند و مستقل از سازمان‌ها و مراکز رسمی و اداری باشند.

وی گفت: خوشبختانه در این حوزه با رأی‌گیری به مشخص شدن یک هیئت مؤسس و نوشتن اساسنامه رسیدیم.

رضا زندوکیلی مسئول واحد راهبری محتوای تبلیغی اداره کل امور مبلغین در خصوص رویکرد دوم سلسله نشست‌ها این‌طور بیان کرد: تأمین محتوای تبلیغی برای مناسبت‌های اصلی تبلیغی یعنی ماه مبارک رمضان، محرم و فاطمیه با توجه به محور گفتمانی که توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت راهبردی و تجمیع نظرات مراکز رصد و پیشنهادات مبلغان ملی و فعالین حوزه تبلیغ به‌دست می‌آید، رویکرد مهمی است که به آن نیز پرداخته‌ایم.

در این حوزه با پایش‌های مراکز رصدی و صحبت با مبلغین ملی و توزیع و تجمیع فرم‌های ایده‌پردازی محتوایی برای مناسبت‌ها بین فعالان تبلیغی توزیع و پس‌ازاینکه به یک محور مشترک رسید، ایده‌های سخنرانی متناسب با آن پردازش می‌شود و تولیدکنندگان درزمان مشخص به تولید محتوای گفتمانی و هم‌سو با محور واحد پرداخته و موردحمایت قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام زندوکیلی اظهار داشت: رسیدن به استاندارد‌های تبلیغی مناسب برای تولید محتوای تبلیغی جذاب، مستدل و اثرگذار، بحث جداگانه‌ایست که در حال پیگیری آن هستیم تا به این شبکه تزریق شود؛ البته نه به‌صورت دستوری بلکه با مباحثه و گفتگو.

وی افزود: سه حوزه جدی در تولیدات محتوایی باید موردتوجه قرار گیرد: حوزه الزامات علمی و پژوهشی؛ حوزه مهندسی متن و مدل چینش محتوا و حوزه نگارش متن که شامل مطالبی مانند زیبانویسی، ویرایش و لحن متن و مانند آن است که این سه حوزه را به‌صورت جدی بررسی مدنظر قرار داده‌ایم.

در پایان ایشان تأکید کردند که ما به دنبال فراهم کردن یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های گفتمان‌سازی هستیم چراکه یکی از مهم‌ترین راه‌های گفتمان‌سازی، داشتن محتوای اثرگذار، جذاب و طراحی شده حول محور گفتمانی و نظام مسائل مرتبط با مسئله گفتمانی است که ان‌شاءالله با همت تولیدکنندگان محتوای تبلیغی و مراکز تبلیغی هم‌سو، با تأسیس شبکه و انجمن تولیدکنندگان محتوای تبلیغی محقق خواهد شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار