کد خبر: ۳۴۰۸

برگزاری مراسم جشن روز دختر و میلاد علی بن موسی الرضا(ع) در دیواندره

مراسم جشن روز دختر و میلاد امام علی بن موسی الرضا(ع) ، به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیواندره برگزار شد.
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، محمدرضا خسروپور مسئول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیواندره از برگزاری مراسم جشن روزدختر و میلاد امام علی بن موسی الرضا(ع) به همت این اداره خبر داد.

این مراسم با حضور امام جمعه، فرماندار ، روسای ادارات و مردم شهرستان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام ابراهیم رستمی- سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان- ضمن تبریک ولادت با سعادت امام علی بن موسی الرضا(ع) و روز دختر از تفاوت نگاه اسلام به دختر با برخی از ادیان که دختران را می فروختند گفت.

 در ادامه مراسم، ماموستا جلال مرادی - امام جمعه شهرستان دیواندره- ضمن بیان سخنانی در باب جایگاه دختر در اسلام گفت: در اسلام زنان و دختران از جایگاه خاصّی برخوردارند. تعابیر زیبایی که برای دختران به کارگرفته شده، نشان از امتیاز و ویژگی خاص دختران دارد. واژه هایی چون: ریحانه (گل)، قواریر (بلورها)، و حسنه (نیکی) ، در اسلام برای دختران به کار برده شده است،  اسلام دینی است که به زنان و دختران و حقوق آنها ارزش و اهمیت زیادی ‌داده است. در عصر کنونی که جامعه غربی در اوج بهره کشی از زنان و دختران تلاش می کند با قانونمند کردن ضدّ ارزش های خود برای دیگر جوامع و فرهنگ ها، فشارهای فراوانی را خصوصاَ بر مسلمانان وارد سازد توجّه به جایگاه دختران در سخن و سیره معصومان بسیار با اهمیت به نظر می رسد.

وی در ادامه گفت: خداوند در آیه 49 سوره شوری از دختر به عنوان هدیه ایاد می کند و انسان ها باید از این هدیه خداوند خوشحال شوند. این تعبیر بهترین تعبیر ممکن برای دختر است، در حالی که برای پسر چنین تعبیری بکار نرفته است. با این حال نقش تعیین کننده زن در بقاء و رشد جامعه بشری، همیشه مورد توجّه بوده است. تاریخ این حقیقت را در سینه خود ثبت کرده که پیامبران در احقاق حقوق و توجه به نقش سالم و سازنده زنان، برترین جریان سازی و هدایت را داشته که بارزترین آن شرع مقدس اسلام است.

در پایان مراسم از 20 نفر از دختران نمونه و 4 زوج که در روز میلاد امام رضا(ع) مراسم ازدواج خود را برگزار کرده بودند تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار