کد خبر: ۳۴۱۷

سند چشم‌انداز تئاتر بچه‌های مسجد تدوین شد

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور با اشاره به تدوین سند چسم انداز تئاتر بچه‌های مسجد گفت: در تئاتر بچه‌های مسجد به دنبال اهداف بزرگی هستیم و سند چشم‌انداز ۹ ساله‌ای برای این رویداد در نظر گرفته ایم.
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳

سند چشم‌انداز تئاتر بچه‌های مسجد تدوین شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی به نقل از خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، کوروش زارعی صبح امروز در آیین افتتاحیه نخستین سلسله رویداد آموزشی منطقه ای تئاتر بچه‌های مسجد که در سالن اجتماعات حوزه هنری لرستان برگزار شد با بیان اینکه بچه‌های مسجد آینده جریان ساز تئاتر کشورهستند اظهار داشت: رویداد تئاتر بچه های مسجد سال‌هاست که به صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرده و آینده درخشانی را پیش رو خواهد داشت.

وی افزود: فعالیت موثر و چشمگیر تئاتر بچه های مسجد موجب شد افراد حسود و بدخواه در جبهه فرهنگی مقابل شما، این فعالیت هنری را متحجرانه بدانند که این امر  نشان می دهد عرصه هنر  تئاتر بچه های مسجد جریان ساز بوده و به وظیفه خود به درستی عمل کرده است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور با بیان اینکه آینده تئاتر کشور در دستان بچه های مسجد است عنوان  کرد: هنرمندانی که در این عرصه فعالیت دارند باید به این باور برسند که در  تئاتر و تمامی فعالیت های فرهنگی نه تنها در کشور بلکه در عرصه‌های بین المللی می توانند  موفق باشند.

وی به برنامه‌ریزی‌های و‌سند چشم انداز مرکز هنرهای نمایشی اشاره کرد و بیان کرد: در تئاتر بچه‌های مسجد به دنبال اهداف بزرگی هستیم و سند چشم‌انداز 9 ساله‌ای برای این رویداد در نظر گرفته ایم.

زارعی گفت: ‌سند چشم انداز مرکز هنرهای نمایشی در سه دوره سه ساله برنامه‌ریزی شده که اگر به تمام زوایای آن به درستی عمل شود، جریان فرهنگی تئاتر کشور را رقم می زند.

وی  تصریح کرد: سند مذکور در بخش‌های مختلف علمی، اجرایی، آموزشی و تولیدی برنامه‌ریزی شده که خروجی آن پرورش استعدادها و خلاقیت‌های هنری در عرصه‌های مختلف سینمایی، تلویزیونی و تئاتر  است.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور با اشاره روند برگزاری سلسله رویداد آموزشی منطقه ای تئاتر بچه های مسجد  خاطرنشان کرد: این رویداد از استان قم آغاز و پس از  مازندران هم اکنون لرستان میزبان سومین دوره  آموزشی کارگاهی تربیت مربیان بچه های مسجد است.

وی تصریح کرد: آخرین دوره آموزشی نیز در مشهد برگزار خواهد شد و امیدواریم  که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و انجام فعالیت‌های کارگاهی شاهد  تحولات چشمگیر و خلاقانه ای  در این عرصه باشیم.

هنر تئاتر در انتقال پیام و سخن انقلاب به مخاطبان تاثیر بسزایی دارد

رئیس حوزه هنری لرستان نیز در این مراسم با بیان اینکه مسجد همواره در جوامع اسلامی منشا جریانات  مهم و تاثیر گذار بوده است گفت:مسجد سنگر انقلاب اسلامی است و این نگرش در حوزه هنری به صورت جدی پیگیری می‌شود. یکی از رویکردهای حوزه هنری حمایت از  انجام فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد  است.

سامان سپهوند با بیان اینکه مسجد همواره در جوامع اسلامی منشا آثار بزرگ و جریانات و حرکتهای مهم و تاثیر گذار بوده است افزود: مسجد به عنوان یک پایگاه دین، عبودیت و معرفت می‌تواند برای جامعه انقلابی ما منشا حرکات و برکات بزرگ و ماندگارشود و چنانچه این خصلت و ویژگی مسجد با هنر، آن هم هنر تئاتر آمیخته شود فرصت ویژه و خاصی ایجاد می‌کند.

رئیس حوزه هنری لرستان  عنوان کرد: مسجد سنگر انقلاب اسلامی است و این نگرش در حوزه هنری به صورت جدی پیگیری و اهتمام جدی برای آن وجود دارد.

وی با اشاره به تاثیر گذاری هنر نمایش در انتقال مفاهیم و اثر بخشی آن  بیان کرد: هنر تئاتر در انتقال پیام و سخن انقلاب به مخاطبان تاثیر بسزایی دارد.

سپهوند با اشاره به اینکه لرستان میزبان برگزاری نخستین سلسله رویداد آموزشی تئاتر مردمی بچه های مسجد است گفت: برگزاری این کارگاه‌های آموزشی با هدف ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌ها در عرصه هنرهای نمایشی و ارتقا سطح کیفی و پیشبرد اهداف حوزه در توسعه فعالیت های آموزشی در مساجد موثر واقع شود.

اخبار مرتبط
ارسال نظر