کد خبر: ۳۴۱۸

گردهمایی بانوان تمدن‌ساز شهر کریمه در قم برگزار شد

دومین گردهمایی بانوان تمدن‌ساز شهر کریمه با حضور اعضای شبکه نهضت پیشرفت بانوان استان قم در شبستان حضرت زهرا (س) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

گردهمایی بانوان تمدن‌ساز شهر کریمه در قم برگزار شد

به گزارش  روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، در این گردهمایی که با استقبال چشمگیر بانوان همراه بود، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی طی سخنانی با بیان اهمیت نقش آفرینی بانوان در جامعه اسلامی، افزود: امروز امام جامعه برای تک تک افرادی که محبت اسلام و دین و انقلاب اسلامی را در دل دارند یک دستور صادر کرده که انجام آن واجب شرعی است. مثل همان امامی که برای حفاظت از مرز‌های کشور دستور داد، و جوانان کشور جانشان را فدا کردند و مادران کشور عزیزانشان را در راه خدا به مبارزه فرستادند، امروز امام جامعه جنس جدیدی از مبارزه را جلوی چشمانمان قرار می‌دهد که مبارزه اراده‌ها و باورهاست.

حجت اسلام والمسلمین رضا عزت زمانی با بیان این که وقتی دشمن در تمام عرصه‌ها شکست خورده، جنگ را در دل‌ها و فکر‌های ما قرار داده است، تاکید کرد: هر بانویی که در جامعه ما زندگی می‌کند اگر می‌بیند که حرف یا رفتارش بر روی یک یا چند نفر تأثیر می‌گذارد وظیفه دارد برای ترویج معارف اهل بیت (ع) و احکام دین اقدام و تلاش کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در سخنانی مهم‌ترین نگرانی در قم را مسأله حجاب ذکر کرد و گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان با کمک بانوان هر محله، طرحی را در میان ۵۰۰ مدرسه دخترانه استان قم برگزار می‌کند که هر مدرسه از بانوان همان محله یک تیم ۵ نفره تشکیل دهد و بانوان هر محله قیام کنند و بر اصلاح سبک زندگی دختران محله خودشان تمرکز کنند.

حجت الاسلام مرتضی شعبان‌زاده بیان داشت: این طرح با هماهنگی آموزش و پرورش از تابستان امسال شروع می‌شود و در طول سال هم ادامه خواهد داشت و به تناسب نیاز هر محله کار‌های فرهنگی صورت خواهد گرفت.

وی در بیان اهمیت فعالیت فرهنگی و تربیتی در مدارس، گفت: هر دانش آموز ۱۲ سال از عمر خود را در مدارس حضور دارد و باید کار‌های فرهنگی و تربیتی را از مدارس شروع کنیم تا بتوانیم آرام آرام سبک زندگی بچه‌های نسل آینده را به سمتی ببریم که مورد رضایت حضرت معصومه (س) باشد.

عاطفه سعیدی‌نژاد مدیرکل امور بانوان و خانواده سازمان تبلیغات اسلامی نیز در سخنانی با بیان این که حضرت زینب و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیهما راوی مکتب ولایت بودند، گفت: یکی از ویژگی‌های زن امروز این است که قدرت بیان و روایت‌گری دارد و باید همان طور که این زنان الگو در اسلام جان خود را در مسیر تبیین و روایتگری حقایق فدا کردند ما نیز در مسیر تبیین حقایق جهاد کنیم.

وی افزود: جنگ امروز ما جنگ روایت‌ها است و زنان جامعه وظیفه دارند که معارف صحیح اهل بیت (ع) را بیان کنند و هر بانوی در محیط پیرامون خود تأثیرگذار باشد.

اجرای سرود نوجوانان و تجلیل از مبلغات برتر در عرصه حجاب استان از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار