کد خبر: ۳۴۲۴
پنجشنبه در حوزه هنری؛

کتاب سخت شیرین رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «سخت شیرین» گردآوری شده توسط مریم خادمی و عاطفه مرادی برگزار شد.
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

این مراسم که با حضور حجت الاسلام محمد قمی ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی و عاطفه سعیدی نژاد مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از علاقمندان حوزه کتاب و مباحث زنان برگزار شد با سخنانی از مریم خادمی گردآورنده کتاب آغاز شد.

در ادامه حجت‌الاسلام قمی با بیان کردن نکاتی در ضرورت روایت زنان فعال اجتماعی که با محوریت خانواده به حضور در اجتماع پرداخته اند و در کنار انجام وظایف مادری و همسرداری، به‌دلیل دغدغه‌های ارزشمند خود از فعالیت در اجتماع سر باز نزدند نکاتی را بیان کردند و افزودند: «زنان در عرصه‌های اجتماعی باید فعالیت خود را داشته باشند، اما نه لزوماً با الگو‌های غربی. دین اسلام برای فعالیت بانوان توصیه‌هایی دارد که زنان ایرانی می‌توانند از خلاقیت خود برای عدم تداخل وظایف همسری و مادری با فعالیت اجتماعی خود استفاده کند و این الگو‌ها را در ارائه روایاتی بر این مبنا به جهانیان ارائه دهد. خانم خادمی به این دلیل که با شجاعت و همت خود موفق به گردآوری این روایات شدند، شایسته تقدیرند.»

بعد از مراسم رونمایی که توسط حجت‌الاسلام قمی و خانم سعیدی نژاد و همچنین خانم مریم خادمی و عاطفه مرادی و جمعی از بانوانی که روایت ایشان در کتاب نقل شده است، جلسه نقد و بررسی کتاب با حضور زهرا محسنی فرد؛ جامعه شناس و فعال حوزه کتاب برگزار شد.

کتاب سخت شیرین روایاتی از حضور پویای مادرانی است که برخلاف الگوی‌های غالب جامعه، در کنار مادرانگی و همسری به حضور در اجتماع پرداختند در حالی که برای تربیت فرزندان و استحکام زندگی زناشویی خود در این مسیر چالش‌های زیادی داشته اند. بازبینی نهایی کتاب سخت شیرین را زهرا کاردانی تنظیم نهایی کرده است و انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است.

محسنی‌فرد در نقد کتاب گفت: «مزایا و معایب این کتاب را در چند جمله می‌توان خلاصه کرد. روایت این که یک زن در دوران تحصیل و اشتغال خود درگیر چالش‌های متفاوتی از قبیل همراهی اطرافیان برای نگهداری فرزند و… باشد از نکات متمایز این کتاب است که به‌خوبی به مخاطب منتقل می‌شود، اما نکته منفی آن این است که افرادی که روایت آنان در این کتاب نقل شده است از یک قشر مشخصی انتخاب شده‌اند و اکثرشان در نزدیکی خانواده خود (بهره‌مندی از کمک مادر) برخوردارند.‌ای کاش از مادرانی که دور از خانواده خود هستند و از کمک خانواده‌ها و اطرافیان برخوردار نیستند هم در این کتاب استفاده می‌شد.»

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار