کد خبر: ۳۴۲۶
در حوزه هنری خراسان شمالی؛

چهارمین فصل «تئاتر بچه‌های مسجد» آغاز شد

چهارمین فصل جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد با اجرای ۲ اثر نمایشی در خراسان شمالی آغاز شد.
۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷

چهارمین فصل «تئاتر بچه‌های مسجد» آغاز شد

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، «مهدی کشمیری» مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی با بیان این که چهارمین فصل تئاتر بچه‌های مسجد همزمان با نخستین سلسله رویدادهای نمایشی تئاتر بچه‌های مسجد کشور از ۲۱ ماه جاری در خراسان شمالی آغاز می‌شود، گفت: بر این اساس ۲ اثر نمایشی «پناهگاه» به نویسندگی «پژمان شاهوردی» و به کارگردانی «مهدی فخرانی» از جاجرم و نمایش «تالار» به نویسندگی «سیروس همتی» و کارگردانی «حسین اکبرزاده» در مساجد جاجرم و بجنورد تا ۲۵ ماه جاری اجرا می‌شود.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی اضافه کرد: نمایش «پناهگاه» در مسجد امام موسی کاظم (ع)، مسجد روستای امیرآباد مسجد روستای صادق آباد، مسجد روستای شوقان و مسجد امام محمد باقر (ع) جاجرم و نمایش «تالار» در مساجد حاج صفایی، قائم آل محمد (ص)، مسجد موسی بن جعفر امیرالمؤمنین و چهارده معصوم بجنورد بعد از نماز مغرب و عشاء به مدت ۵ شب تا بیست و پنجم ماه جاری برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

کشمیری با اشاره به این که نمایش پناهگاه زندگی سارقی را روایت می‌کند که بر اساس سلسه اتفاقاتی ناچارا به مسجد پناه می‌برد و مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند، تصریح کرد: تالار نیز روایتگر داستان جوانی است که در آستانه ازدواج قرار و تصمیم دارد تا مراسم عروسی‌اش را در محوطه مسجد برگزار کند.

وی با بیان این که این رویداد به همت واحد تئاتر بچه‌های مسجد برگزار می‌شود به اهداف شکل‌گیری این رویداد پرداخت و گفت: مسجد از دیرباز به عنوان یک پایگاه مردمی محل اجتماع مردم و برگزاری مراسم مذهبی بوده و تئاتر بچه‌های مسجد نیز به عنوان یک تئاتر جریان‌ساز که می‌تواند در خدمت مسجد باشد.

 کشمیری در پایان خاطرنشان کرد: دفتر تئاتر بچه‌های مسجد دی ماه ۹۶ افتتاح شد و از سال ۹۷ تاکنون ۲۴ اثر نمایشی تولید و ۱۰۰ اجرای نمایشی صورت گرفته است.

 

 

چهارمین فصل «تئاتر بچه‌های مسجد» آغاز شد

اخبار مرتبط
ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار