کد خبر: ۳۴۴۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

هیئت ، باید جریان ساز باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هیئتی در تراز انقلاب است که جریان ساز باشد و درک دقیقی از مسائل و مشکلات جامعه اسلامی داشته باشد و بتوند بطور جهادی و مؤثر وارد میدان شود.
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی: حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در جلسه انتخاب هیئت‌رئیسه شورای هیئات مذهبی استان اظهار داشت: هیئتی می‌تواند جریان ساز باشد که در مناسبت‌ها و اتفاقات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و یا در بلایای طبیعی و غیرطبیعی بتواند افکار مردم را مدیریت و هدایت کند و بر دردها و آلام مردم تسکین دهد.

وی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره محتوا محور بودن هیئت گفت: مقام معظم رهبری همواره تأکیددارند که در هیئات به دنبال انتقال محتوای غنی اهل‌بیت باشید و تمام ظرفیت‌های هیئت را در اختیار انتقال محتوای مناسب به مستمع قرار دهید.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اهمیت ترویج فرهنگ عاشورا، تصریح کرد: امام حسین (ع) مجمع همه فضایل و خوبی‌هاست و قله هر کمال، حضرت ایشان است و مسئله هیئت مذهبی در برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا، تنها مرثیه‌سرایی برای مظلومیت و شهادت آن امام بزرگوار و دغدغه داشتن برای اطعام نذری نیست؛ بلکه بیان شجاعت، ادب، جهاد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دستگیری از مظلومان و عبادت و بندگی خداوند از مهم‌ترین فضایل امام حسین (ع) است که لازم است بین مردم رواج پیدا کند که بهترین مکان برای انتقال این فضایل و ترویج آن همین هیئات مذهبی هستند.

وی در پایان ضمن اشاره به مردمی بودن هیئات مذهبی به اعضا و مسئولان شورای هیئت‌های مذهبی استان خراسان شمالی توصیه کرد: بچه‌ هیئی ها باید به دنبال هیئتی باشند که راه و رسم شهادت و مکتب شهدا را دنبال کند و مهم‌تر از همه هیئتی که انسان‌ساز باشد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار