کد خبر: ۳۴۵۹
استاد اخلاق حوزه علمیه قم

آرزوی بسیاری از بزرگان حوزه در «بنیاد هدایت» تحقق پیدا کرد

استاد اخلاق حوزه علمیه قم، توجه به شیوه‌های تبلیغ دین را در کنار ایمان به راه و هدف، لازم دانست و گفت: مدیریت صحیح تبلیغ در مساجد و محلات و روستاها، آرزوی بسیاری از بزرگان حوزه بود و این اتفاق با برکت توسط شما اتفاق افتاده است.
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲

به گزارش نهضت، هیئت خانوادگی انصارالحجه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان، در دفتر بنیاد هدایت قم با حضور همسنگران بنیاد هدایت و خانواده‌های ایشان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با اشاره به نامه چهل و ششم نهج البلاغه اظهار داشت: امیرالمومنین علیه السلام در این نامه به یکی از یاران خویش می‌فرمایند؛ من تو را انتخاب کردم تا برای تحقق سه امر مرا یاری کنی اول؛ اقامه دین دوم؛ بینی گناهکار و گناه را به خاک بمالیم و سوم؛ برای سد کردن راه‌های نفوذ شیطان که به ضعفای شیعه هجمه نکنند و بعد در ادامه حضرت فرمود؛ این کار مهمی است، از خدا کمک بخواه.

استاد اخلاق حوزه با اشاره به رسالت انبیاء و ائمه علیهم السلام گفت: قرآن کریم می‌فرماید: فَلَمَّا أَحَسَّ عِیسَیٰ مِنْهُمُ الْکُفْرَ قَالَ مَنْ أَنْصَارِی إِلَی اللَّهِ ۖ قَالَ الْحَوَارِیُّونَ نَحْنُ أَنْصَارُ اللَّهِ؛ پس، چون عیسی به یقین دریافت که قوم ایمان نخواهند آورد، گفت: کیست که با من دین خدا را یاری کند؟ حواریّون (شاگردان خاص او) گفتند: ما یاری کنندگان دین خداییم پیامبر خدا نیز در مکه و مدینه طلب یاری کرد و عده‌ای به یاری حضرت آمدند و پای کار ایشان ایستادند همانگونه که حضرت علی علیه السلام نیز طلب یاری کرد و افرادی مانند سلمان و ابوذر تا پای جان در کنار حضرت ماندند و حضرت سیدالشهدا علیه السلام نیز در کربلا با ندای هل من ناصر ینصرنی طلب یاری کرد و تعدادی به یاری حضرت برخاستند، امروز هم حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ندای یاری و هل من ناصر دارد و این شما طلبه‌ها هستید که به ندای امام زمان خود لبیک گفته اید.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان با اشاره به جایگاه طلاب و روحانیون ابراز داشت: باید ببینیم جایگاه ما در عالم چیست؛ با توجه به سخن حضرت امیر علیه السلام باید بدانیم برای چه به حوزه آمده ایم. اگر جایگاه خود را خوب تشخیص دادیم و به راه خود باور داشتیم به درستی می‌توانیم به وظایف خویش عمل کنیم.

وی با اشاره به جوان ۱۱ ساله‌ای که در کربلا به یاری حضرت سیدالشهدا علیه السلام آمد و ندای امیری حسین و نعم الامیر سر داد ادامه داد: از هر طلبه‌ای که بپرسی برای چه به حوزه آمده‌ای خواهد گفت برای یاری امام زمان به حوزه آمده ام؛ چرا که امام زمان (عج) امیر من و بهترین امام است.

استاد حوزه با اشاره به رسالت طلاب افزود طلبه‌هایی که به حوزه هجرت می‌کنند ۴ رسالت دارند؛ اول عالم شدن، دوم عامل شدن، سوم تبلیغ و ترویج دین و در مرحله چهارم در صورت امکان دین را در قالب حکومت دینی اجرا کنند؛ مانند حضرت امام راحل که به این وظیفه و رسالت خویش عمل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان یادآور شد: باید به حقانیت راهمان ایمان داشته باشیم و در مرحله بعد شیوه‌های تبلیغ دین را بشناسیم که در غیر اینصورت موفق نخواهیم بود.

استاد اخلاق حوزه، عملگرایی طلاب را مهمترین عامل تاثیرگذاری دانست و افزود: اگر ما شیوه‌های درست تبلیغ دین را ندانیم موفق نخواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان عمل گرایی و معاشرت نیکو با مردم را رمز موفقیت قلمداد کرد و گفت: اگر ما در مرحله عمل بودیم و به آنچه می‌دانیم عمل کردیم دیگر لازم نیست برای خانواده و اطرافیان سخنرانی کنیم بلکه با رفتار ما جذب خواهند شد، آنچه اهمیت دارد اخلاق و عمل است که باعث جذب مردم می‌شود و صرف سخنرانی نیست.

وی با اشاره به خاطره‌ای از تبلیغ سه تن از طلاب گفت: یکی از این روحانیون و مبلغین شاید از نظر خطابه و روضه ضعیف‌تر از دو تن دیگر بود، ولی بعد از مدتی متوجه می‌شوند که تاثیر گذاری بیشتری از آن دو نفر دارند رمز موفقیت او در حسن معاشرت و رفتار نیکو با مردم بود.

استاد اخلاق حوزه در توصیه به خانواده‌های طلاب نیز بیان داشت: شما خود را خانواده امام زمان (عج) بدانید، چراکه امام زمان پدر همه ماست همانگونه که پیامبر با امیرالمومنین (ع) پدران این امت هستند هر مشکلی داریم به پدرمان باید بگوییم.

وی ادامه داد: یکی از عوامل موفقیت علمای بزرگ همراهی همسرانشان بود و اگر نبود همراهی همسران موفق نمی‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان در پایان با اشاره به فعالیت‌های بنیاد هدایت گفت: رویکرد شما بسیار با برکت بوده و آرزوی بسیاری از بزرگان حوزه این بود که تبلیغات در مساجد و محلات و روستا‌ها مدیریت صحیح می‌شود و الحمدلله این اتفاق با برکت رقم خورده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار