کد خبر: ۳۴۷۸

برگزاری طرح هئیت آنلاین در شهرستان کاشمر 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر از برگزاری طرح هئیت آنلاین در این شهرستان خبر داد.
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدحسین صداقتی با اعلام این خبر گفت: با رصدی که در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی انجام شد آسیب‌ها، احصاء شد و پس از شناسایی آسیب‌ها یکی از موضوعاتی که دغدغه بود، اما کسی در این حوزه کاری انجام نداده بود، حوزه فضای مجازی عنوان شد.
وی با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی، معضلات متفاوت و متعددی داریم افزود: یکی از حوزه‌هایی که آسیب‌های جدی دارد، حضور نوجوانان در فضای مجازی است که سطح سواد رسانه‌ای بالایی ندارند و بیشترین آسیب را دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به شرایط کرونا و مجازی شدن آموزش‌های مدارس و دسترس نوجوانان به فضای مجازی، تصریح کرد: در اختیار بودن بدون نظارت فضای مجازی این آسیب‌ها را بشدت تشدید کرد.
حجت الاسلام صداقتی مسئولیت دادن به نوجوانان در مساجد و فضا‌های اجتماعی را از جمله راهکار‌های اخذ شده بر مبنای این جلسات عنوان کرد و گفت: بر این اساس، باز هم از ساعات حضور نوجوان در فضای مجازی ساعت کمی کسر می‌شد و اصل دغدغه پا بر جا بود.
وی تصریح کرد: یکی از کارشناسان وارد در این حوزه نکته شایان توجهی بیان کرد که بر مبنای آن باید نوجوان را کنش‌گر بار بیاوریم تا در فضای مجازی تولیدکننده باشند.
وی با بیان اینکه نمیتوان به طور قطع نوجوان را از بستر فضای مجازی منع کرد، گفت: باید این قشر را پرورش و آموزش داده و برای حضور در این فضا تربیت کنیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشمر افزود: بهترین راهکار برای حضور نوجوانان در فضای مجازی این است که آن‌ها را کنش‌گر بار بیاوریم و تولید کننده باشند، بر این اساس به این رسیدیم که برای نوجوانان در فضای مجازی جذابیتی ایجاد کنیم تا بدانند از این فضا چه استفاده‌های دیگری نیز می‌توان انجام داد.
وی با بیان اینکه در شهرستان کاشمر هیئات‌های مذهبی متعدد و زیادی فعال است که رونق خوبی دارند، افزود: درصددیم هیئت آنلاینی را راه‌اندازی کنیم که امکان حضور افراد هم باشد و در چند مورد از هیئت‌های مطرح شهرستان هفته‌ای یک جلسه برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام صداقتی تصریح کرد: این جلسه در فضای هیئت برگزار می‌شود و بر همین مبنا در انتهای جلسات ذکر توسلی برگزار خواهد شد و این اجتماع نوجوانان در کنار هم باعث انس و الفت قلب‌ها خواهد شد.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار