کد خبر: ۳۵۵۱
 رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی جهادی البرز:

۲۳۱ کانون فرهنگی تبلیغاتی در البرز فعال هستند

با بیان اینکه ۲۳۱ کانون فرهنگی تبلیغی در البرز فعال هستند، گفت: این مجموعه‌ها کاملاً مردم نهاد هستند و از بطن مردم تغذیه می‌شوند.
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰

به گزارش نهضت، علیرضا عبادالهی  رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی جهادی البرزبا اشاره به اینکه عمده فعالیت‌های فرهنگی  استان تحت نظارت تبلیغات اسلامی استان انجام مي‌شود، گفت: این سازمان سعی دارد با بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی و جوانان در حوزه فرهنگ تحول ايجاد كند.

وی با بیان اینکه ۲۳۱ کانون فرهنگی تبلیغاتی در البرز فعال هستند، افزود: این مجموعه‌ها کاملاً مردم نهاد هستند و از بطن مردم تغذیه می‌شوند. هیأت و مراکز فرهنگی مستقر در سراسر استان از جمله این کانون‌ها قلمداد می‌شوند.

عبادالهی با بیان اینکه از این تعداد ۱۶۱ کانون در کرج فعال است، یادآور شد: هم اکنون ۳۱ کانون در فردیس، ۱۸ کانون در ساوجبلاغ، ۷ کانون در اشتهارد، ۸ کانون در طالقان و ۶ کانون در نظرآباد در حال فعالیت هستند.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: تعداد قابل توجهی نیز برای فعالیت در عرصه فرهنگی اقدام به دریافت مجوز کرده‌اند که بررسی‌ها در حال انجام بوده و به سرعت روند صدور مجوز انجام خواهد شد؛ همچنین دعوت می‌کنیم فعالان و دغدغه مندان حوزه فرهنگی از طریق سامانه طوبی سازمان تبلیغات اسلامی برای دریافت مجوز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مراکز فرهنگی می‌توانند در حوزه تبلیغات دینی، جهادی، اجتماعی و… فعالیت کنند، اظهار کرد: در شرایطی که جنگ فرهنگی و رسانه‌ها را پیش رو داریم نیاز است فعالیت‌های فرهنگی به حداکثر برسد.

عبادالهی با بیان اینکه سازمان تبلیغات برای صدور مجوز سخت گیری نمی‌کند و دید حمایتگرانه دارد، بیان کرد: افرادی که تحت عنوان مجمع کانون‌های فرهنگی تشکیل داده‌اند ضمن تشکیل هیأت مدیره برای تصویب سیاست گذاری و قانون واحد اقدام کردند که اقدامی بدیع و مثبت ارزیابی شده است.

این فعال فرهنگی با تأکید بر اینکه تسهیل گری در دستورکار قرار دارد، تصریح کرد: عمده فعالیت کانون‌های فرهنگی استان البرز در سال جدید در حوزه خانواده تعریف شده است؛ در این میان طرحی تصویب و توسط تمامی کانون‌ها اجرایی خواهد شد.

این مقام مسؤول افزود: در سال ۱۴۰۱ مجمع کانون‌های فرهنگی فعالیت عمده خود را در حوزه خانواده تعریف کرده؛ در این میان طرحی تدوین شد تا با همکاری سایر دستگاه‌های از جمله دادگستری، آموزش و پرورش و شهرداری در سراسر استان توسط اجرایی خواهد شود.

وی با بیان اینکه در مجمع کانون‌های فرهنگی همراه و همدل هستیم تا بتوانیم به صورت شبکه ای فعالیت کنیم، گفت: فعالیت‌های ما می‌تواند در حوزه خانواده، مشاوره اسلامی، مجموعه تربیتی و آموزش، جنگ نرم و… باشد که عناوین فعالیت مجموعه کانون‌ها در سامانه طوبی مشخص است؛ افراد می‌توانند برای هر یک از این حوزه‌ها مجوز دریافت کنند.

به گفته وی کاهش آسیب‌های اجتماعی، تسهیل گری در امر ازدواج، آموزش‌های پیش از ازدواج، آموزش سواد رسانه، مشاوره در بحث خانواده از جمله فعالیت‌هایی است که در دستور کار کانون‌های فرهنگی قرار گرفته است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار