کد خبر: ۳۵۶۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم

یک جوان ۳۰ ساله تبعه چین در قشم مسلمان شد

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم گفت: یک جوان ۳۰ ساله تبعه کشور چین در این جزیره با ادای شهادتین به دین مبین اسلام مشرف شد.
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰

یک جوان ۳۰ ساله تبعه چین در قشم مسلمان شد

حجت الاسلام احمد غلامی گفت: این جوان چینی که چندی است در جزیره قشم زندگی می‌کند، پس از تحقیق درباره دین مبین اسلام تصمیم گرفت به خداوند یکتا و پیامبر اسلام (ص) ایمان بیاورد و از این رو به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراجعه کرد.
وی ادامه داد: این فرد که پیش از این «شیان جون» نام داشت، پس از تشرف به دین مبین اسلام نام «محمد» را برای خود انتخاب کرد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: این فرد آشنایی بیشتر خود با دین اسلام را نتیجه مطالعه و جست و جو از طریق فضای مجازی عنوان کرده و با مطالعاتی در این خصوص، اسلام را برتر از سایر ادیان یافته و تصمیم گرفته این دین را با میل و رغبت قلبی برای خود انتخاب کند.
حجت الاسلام غلامی اضافه کرد: در چندسال گذشته نیز یک جوان چینی به نام «جی یانگ» پس از تشریفات شرعی و انتخاب نام «امیرعلی» به دین اسلام مشرف شد و برای نخستین بار در آیین شب‌های قدر نیز حضور یافت.
آن جوان چینی نیز دلیل مسلمان شدن خود را آداب و مکارم اخلاقی متعالی دین اسلام عنوان کرده بود و از ایران به عنوان کشوری با تمدن کهن نام برده بود و خوشحال بود که بهترین دین را برگزیده است.
پیش‌تر نیز یک بانوی کامرونی در سفری به جزیره قشم با حضور در دفتر امام جمعه این شهرستان، پس از انتخاب نام «فاطمه» و انجام تشریفات شرعی مسلمان شده بود.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار