کد خبر: ۳۵۸۱

کتاب «پژوهشی جامع در تصوف فرقه‌ای» منتشر شد

۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴

 

کتاب«پژوهشی جامع در تصوف فرقه‌ای» منتشر شد

به گزارش خبرنگار نهضت؛ این تحقیق، حاصل ۱۰ سال تدریس مؤلف در دوره‌های مختلف نقد و بررسی تصوّف در حوزۀ علمیۀ قم و نشست‌های تخصصی جریان‌شناسی تصوّف و نقد آداب و اعتقادات صوفیه در مراکز علمی دانشگاهی در سراسر کشور است، که اکنون در قالب کتاب، در گروه عرفان و فلسفۀ پژوهشکدۀ باقر العلوم علیه‌السلام تدوین یافته است.

کتاب، هفت بخش دارد؛ در بخش اوّل «موقعیت‌سنجی تصوّف در میان جریان‌های فکری معاصر و رابطۀ آن با تشیّع» و در بخش دوم «پیشینه، سرچشمه و تحولات تصوّف» مورد بررسی قرار گرفته است. «رمزگشایی از سران تصوّف در منابع دینی»، عنوان بخش سوم کتاب است. در بخش چهارم به «نقد مکاتب و سلاسل تصوّف» و در بخش پنجم به «تبیین و نقد مهم‌ترین عقاید و آموزه‌های تصوّف» پرداخته شده است. «تصوّف معاصر و روش‌شناسی جذب و مواجهۀ فعّال» در بخش ششم و «منبع‌شناسی تصوّف و نیم‌نگاهی به عرفان اسلامی» در بخش هفتم مورد کنکاش قرار گرفته است.

کتاب «پژوهشی جامع در تصوف فرقه‌ای؛ رصد هویت تاریخی، تحولات، انحرافات، آموزه‌های سلاسل صوفیه و نقد آن‌ها»، تألیف محمداسماعیل عبداللهی، با همکاری پژوهشکدۀ باقر العلوم علیه‌السلام، توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل در ۸۴۸ صفحه، با شمارگان ۲۰۰ نسخه و با قیمت ۲۱۰ هزار تومان به‌تازگی منتشر شده‌است.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار