کد خبر: ۳۶۰۰
حجت‌الاسلام مجید باباخانی، رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی گفت:

در «جهاد تبیین» کار اجرایی، به جای برگزاری همایش

در نشست دوروزه هم‌اندیشی دبیران شورای هماهنگی شبکه‌های هیئات سراسر کشور، مدیر سازمان هیئت و تشکل‌های دینی بر اهمیت کار اجرایی در جهاد تبیین تاکید کرد.
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

به گزارش پایگاه خبری نهضت، در نشست هم‌اندیشی دبیران شورای هماهنگی شبکه‌های هیئات سراسر کشور که در روز‌های ۲۶ و ۲۷ خرداد در تهران به همت سازمان هیئت و تشکل‌های دینی کشور برگزار شد ، علاوه بر شرح گزارش کاملی از ششمین انتخابات شورای هیئات مذهبی کشور، مسائل بنیادینی چون شناسایی و راهبری طرح‌ها و برگزاری رویداد‌های استانی، شناسایی و ارزیابی هیئات شاخص کشوری و موارد دیگر مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در جریان این نشست، با ارائه مشکلات پیش روی دبیران استانی توسط آن‌ها، راهکار‌های رفع مشکلات و موانع احتمالی نیز بررسی شد.

جهاد تبیین وظیفه اصلی هیئت هاست

حجت‌الاسلام مجید باباخانی، مدیر سازمان هیئت و تشکل‌های دینی در این نشست ضمن معرفی خدمات در نظر گرفته شده برای گروه‌های مختلف، به بیان موضوعاتی در حوزه جهاد تبیین به‌عنوان وظیفه اصلی هیئات پرداخت و گفت: برخی سنت‌های الهی همیشگی است، مثلاً امتی که برای رضای خدا استقامت کند و ایستادگی در امر حق خود داشته باشد، خدا نصرت خود را برای این امت قرار خواهد داد.

در آستانه فتح‌الفتوحات هستیم

وی در ادامه افزود: این که حضرت آقا می‌فرمایند ما در آستانه فتح‌الفتوحات هستیم، در واقع ایشان افق ماجرا را می‌بینند و مثل ما این اول راه را نمی‌بیند که با خودمان بگوییم چگونه می‌شود به این فتح‌الفتوح رسید، چون به‌واقع ظاهر امر برای ما ناامیدکننده است. اما حرف این است که آیا این سنت‌های الهی در زمانه ما کار نمی‌کند؟ یعنی فقط در دوره پیامبر و اهل‌بیت جواب می‌داده؟ به‌واقع معمول سنت الهی این است که جا‌هایی که می‌خواهد فتح‌الفتوحی انجام پذیرد یک سختی قبل از آن است که در آن، ایمان‌ها سنجیده شود.

حجت الاسلام باباخانی ادامه داد: در چنین موقعیتی است که مقام معظم رهبری مدبرانه بحث جهاد تبیین را مطرح می‌نمایند و در برابر آن تحریف و تضعیف امید که دشمن سرسختانه دنبال می‌کند. روشنگری و امیدآفرینی را توصیه می‌کنند و ما می‌بینیم در حدود نه ماه گذشته حدود ۶۰ مورد لفظ جهاد تبیین را مطرح کرده اند که شاید هیچ بحثی را تا کنون این‌گونه بدان نپرداخته‌اند.

وی ضمن بیان گستردگی هجمه رسانه‌ای بر علیه دستاورد‌های موجود افزود: در این موضوع جهاد تبیین که دشمن محور‌های آن را دارد به‌شدت می‌زند، باید بدانیم هر کار فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی که می‌کنیم اگر به تَبیُّن نینجامد  دارای مشکل است.

درجهاد تبیین نیازی به همایش نداریم

مدیرسازمان هیئت و تشکل‌های دینی اضافه کرد: در جهاد تبیین ، نیاز به همایش و این قبیل موارد نداریم بلکه در حوزه جهاد تبیین کار مصداقی نیاز داریم. باید اقداماتی با پیوست فرهنگی درست انجام پذیرد تا در ذهن مخاطب امید را تقویت نماید. ما در این قسمت خیلی ملایم و با آرامش داریم عملیات انجام می‌دهیم که اصلاً درست نیست.
وی افزود: ما در حوزه جهاد تبیین با آن چیزی که آقا مدنظرش هست خیلی فاصله داریم و امروز دیگر آقا این را فریضه و یک وجوب اعلام کرده است. در این قسمت به نظر بر سر راهکار‌هایی که چگونه این تبیین انجام پذیرد باید در مجموعه‌های مختلف به آن فکر کنیم و روی آن عملیات انجام دهیم و ما باید در تمام استان‌ها به شکل جزئی به این بپردازیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار