کد خبر: ۳۶۰۵
در همکاری با وزارت آموزش و پرورش تاکید شد؛

تعلیم و تربیت اولویت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی

مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت آموزش و پرورش در نظر دارند در موضوعات مختلفی همچون چند رسانه‌ای کردن آموزش و پرورش با یکدیگر همکاری کنند.
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

در همکاری با وزارت آموزش و پرورش تاکید شد؛تعلیم و تربیت اولویت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی

ابتدای هفته جاری بود که مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی طی یک نشست میهمان وزارت آموزش و پرورش بودند که این نشست به امضای تفاهم نامه بین دو طرف منجر شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این نشست با بیان اینکه مدارس صدرا گسترده‌ترین مدارس در راه اجرای سند تحول است؛ از سایت تبیان هم به عنوان ابزار کارآمد در شبیخون فرهنگی دشمن یاد کرد و گفت: فعالیت و همکاری ما با سازمان تبلیغات اسلامی از قبل هم بوده است و ما تنها امروز به دنبال رسمیت بخشی بیشتر به این فعالیت‌ها و تحقق بخشی به آموزش علم نافع هستیم.

تعلیم و تربیت اولویت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی

حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هم در این مراسم تعلیم و تربیت را اولویت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: محورهای فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی گستره وسیعی است؛ ابزارهای هنری ما در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در خدمت حوزه تعلیم و تربیت است؛ به نظرم همه باید امکانات خود را پای کار تعلیم و تربیت و در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و جهاد تبیین آن قرار دهند.

وی با بیان اینکه گستره وظایف خود را توسعه می‌دهیم؛ گفت: اعتقادی پای کار آمده ایم. کار ما صرفاً در قالب امضای تفاهم نامه نیست؛ اراده داریم به طور جدی به آموزش و پرورش کمک کنیم و از آنان کمک بگیریم؛ در زمانی که جنگ رسانه‌ای است؛ حضور چندین میلیون دانش آموز در آموزش و پرورش کمک کار ما هستند تا در جهاد تبیین بتوان آثار فاخر و مطلوب را تهیه، تولید و پخش کرد.

جهاد تبیین در دستور کار سازمان تبلیغات اسلامی است

حجت الاسلام حامد تقدیری رئیس سازمان مدارس صدرا و مسئول بخش کودک و نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی هم در این مراسم گفت: نزدیک یکم تیر ماه هستیم که سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی است؛ ما باید تمام تلاش و همت خود را به کار ببندیم تا نوجوان و کودک ایرانی در این زمانه، آسیب نبیند؛ اتفاق ناخوشایندی برایش رقم نخورد؛ خوشبختانه مجموعه آموزش و پرورش بعد از انتصابات اخیر یک جان تازه ای گرفته است؛ ما امیدهای بسیار زیادی داریم تا در دوره مدیریت جدید آقای نیک زاد بتوانیم همکاری مؤثری با وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم.

تقدیری با بیان اینکه در همه بخش‌های سازمان تبلیغات اسلامی موضوع جهاد تبیین در دستور کار قرار دارد گفت: مؤثرترین و بهترین راه جهاد تبیین هم معلمان و فرهنگیان هستند این آمادگی کامل وجود دارد که ما در جلساتی با مدیران آموزش و پرورش در اولین فرصتی که قابل تحقق است این گفتمان را محقق کنیم.

رئیس سازمان مدارس اسلامی صدرا افزود: روزهای ۲۹ و ۳۰ تیرماه قرار است تشکل‌های دانش آموزی و تربیتی شاخص کشور را که بیش از ۳۰۰ تشکل شاخص کشور است؛ به همت مدیران کل استانی در تهران جمع کنیم و جهاد تبیین را با این تشکل‌ها انجام دهیم. نسبت به مدارس صدرا یک گامی برداشته شده و یک گام دیگر هم باید عملیاتی شود؛ با قانونی که سال گذشته آموزش و پرورش در مهرماه ابلاغ کرده است برخی از آسیب‌های جدی به فرآیند آموزشی مدارس معارف وارد شده است؛ یکی از آن قانون نیروی انسانی است که طی آن تمام مدیران به معاون دبیر تبدیل شدند؛ ضمن اینکه رشته معارف غلط است و صدرا مدرسه معارف است؛ به همین خاطر نباید رشته دیگری در کنارش تدریس شود.

تقدیری اظهار کرد: طبق قانون و بخشنامه اعلام شده، مطابق با جغرافیای مدارس دولتی هر مدرسه صدرا تنها می‌تواند از همان منطقه دانش آموز جذب کند؛ در نتیجه ما در یک شهرستان ممکن است فقط یک مدرسه صدرا داشته باشیم و دانش آموزان مناطق دیگر همان شهرستان که می‌خواهند رشته معارف را در مدارس صدرا بخوانند قادر به ثبت نام نیستند. بحث بعدی تحصیل دانش آموزان دختر در مدارس معارف صدرا است؛ به دنبال ورود جدی تر به این موضوع هستیم؛ اعتبارات مدارس دخترانه افزایش یافته است و حمایت ما از دختران در این مدارس بیش از قبل شده است؛ طرح دختران حاج قاسم که بها دادن به دختر و تشکل‌های دخترانه است برای حل مسائل آموزش و پرورش و تربیت به کار گرفته می‌شود.

هیأت دانش آموزی محلی برای نشر معارف دینی است

پس از آن حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست، تعاملات صورت گرفته بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات را مسیر و حرکتی با ارزش اعلام کرد و افزود: فرصت‌های بسیار خوبی برای امر جهاد تبیین داریم؛ ما در تمامی استان‌ها تجربه استفاده از ظرفیت کودکان و نوجوانان را داریم و ظرفیت خوب هیأت و تکیه‌ها برای نشر و تبلیغ معارف وجود دارد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ساز و کار هیأت دانش آموزی، راه حل مفیدی برای آشنایی دانش آموزان با تربیت دینی است. جریان مسجد می‌تواند به عنوان یک فرصت، و یک جغرافیای متعالی نسبت خود را با دانش آموزان مشخص کند.

علی جانباز رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی هم در این مراسم با بیان اینکه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی یک دستگاه تربیتی است گفت: آرایش جدیدی که در سازمان تبلیغات اسلامی به دستور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای قمی بر محوریت آموزش و پرورش شکل گرفته است و قرار است از مسیر تولید محتوا نقش تربیتی خود را ایفا کند؛ امروز حوزه هنری می‌تواند نقش بسیار مهمی را در تعامل با آموزش و پرورش ایفا کند.

وی در تشریح نحوه تعامل با آموزش و پرورش گفت: یک بخش صحبت‌های رهبری بحث هویت بخشی است؛ بستر دیگر ما برای همکاری بحث طراحی و چاپ کتب درسی است. توانایی و تجارب موفق حوزه هنری در زمینه چند رسانه‌ای کردن مطالب آموزشی، می‌تواند در تعامل با وزارت آموزش و پرورش شکل بگیرد. همچنین برای تنظیم گری و تولید محتوا در سامانه شاد هم ما آماده همکاری با آموزش و پرورش هستیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار