کد خبر: ۳۶۳۶

رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی تبیین اسلام ناب محمدی است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: هدف اصلی و ماموریت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی تبیین اسلام ناب محمدی است.
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰

رسالت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی تبیین اسلام ناب محمدی است

حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: ما در سازمان تبلیغات اسلامی ظرفیت‌ها و امکانات بسیاری داریم که می‌توان با شناساندن آن‌ها به مردم به خصوص نسل جوان زمینه بهره‌مندی آن‌ها از این امکانات و ظرفیت‌ها را فراهم کرد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی اعزام و استقرار مبلغین است که این  مبلغین به دو بخش مبلغین خارج از استان که عموما از استان‌های قم و اصفهان به استان هرمزگان اعزام‌ می‌شوند و داخل استان که عموما از ائمه جماعت مساجد و دستگاه‌های اجرایی هستند تشکیل می‌شوند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: در سال‌های اخیر با وجود کرونا شاهد کاهش چشمگیر اعزام و استقرار مبلغین بوده‌ایم که انتظار است با کاهش کرونا شاهد رشد اعزام و استقرار مبلغین دینی در استان باشیم و به شرایط پیش از کرونا بر گردیم. 

حجت‌الاسلام انصاری‌راد گفت: امروزه با توجه به رشد فرقه‌های انحرافی و نوظهور، تبیین مباحث اعتقادی بین جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است که این وظیفه و رسالت بر عهده مبلغینی اعزامی به اقصی نقاط استان برای تبیین مباحث دینی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: یکی دیگر از محورهایی که سازمان تبلیغات اسلامی در آن فعالیت دارد حمایت و هدایت از تشکلات دینی، انجمن‌های اسلامی،کانون‌های فرهنگی مساجد، هیئت‌های مذهبی، مداحان و ذاکران اهل بیت است و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی این امر تمام تلاش خود را در این زمینه برای هرچه بهتر انجام دادن این وظیفه مهم و خطیر به کار گرفته است. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: امروزه ما حدود ۲ هزار و ۲۰۰ مداح و ذاکر اهل بیت و یک هزار و ۸۵۰ هیئت مذهبی داریم که با توجه به بدنه اجتماعی و مردمی این هیئت‌ها می‌توان کارهای بزرگی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی انجام داد.

وی به تشریح سایر فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی از جمله فعالیت‌های قرآنی در روستا و شهر، ساخت خانه عالم، حمایت و پشتیبانی از مدارس صدرا و تولید محتوای دینی، فرهنگی و اجتماعی پرداخت و اظهار امیدواری کرد انجام این فعالیت‌ها گام کوچکی در زمینه تبیین اسلام ناب محمدی  در بین آحاد جامعه برداریم.

ارسال نظر