کد خبر: ۳۶۶۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز خبرداد؛

انجام فعالیت‌های فرهنگی متناسب با قومیت‌های مختلف استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به حضور قومیت‌های مختلف در استان گفت: برنامه‌های فرهنگی و تحولی جدیدی با در نظر گرفتن عقاید اقوام مختلف برای استان البرز برنامه ریزی شده است که به زودی شاهد اجرایی شدن آن‌ها هستیم.
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز، حجت‌الاسلام مهدی ولایی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز، صبح یکم تیرماه،  ضمن تبریک سالروز تشکیل تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه استان البرز به عنوان مظهر تعامل قومیت‌ها و اقوام مختلف، نسبت به بقیه استان‌ها متفاوت است، گفت: در عین حال، این استان با عقب ماندگی‌های بسیاری مواجه می‌باشد که در ادوار مختلف به علت حاشیه پایتخت بودن عارض شده است، در این میان مأموریت خطیری در حوزه فرهنگی بر دوش تبلیغات اسلامی گذاشته شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه در راستای ایجاد شرایط فرهنگی مطلوب اقداماتی در دستورکار قرار گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت فرهنگی استان با شرایط ایده آل همچنان فاصله دارد.
این مقام مسؤول افزود: فعالیت فرهنگی در استان البرز باید با دقت نظر ویژه در کنار توجه نهاد‌های مربوطه به روحیات اقشار و قومیت‌های مختلف استان انجام شود.
وی با اشاره به گام دوم انقلاب و حرکت تحول خواهانه در دوره جدید، اظهار کرد: طبق این برنامه‌های تحولی گام دوم انقلاب چند هدف مهم و ماموریت جدی در دستورکار قرار گرفته است؛ ما نیز در این اداره کل به پیروی از این حرکت ملی ماموریت‌هایی به عهده داریم.
وی اضافه کرد: احیای روابط میان تشکل‌ها و سازمان تبلیغات، همچنین هم‌افزایی و مشارکت با نهاد‌های همسو در کنار تقویت حلقه‌های میانی از جمله مأموریت‌های سازمان تبلیغات در این دوره جدید قلمداد می‌شود.
ولایی بر حق با اشاره به اینکه رصد مستمر ظرفیت تشکل‌های موجود استان و ارزیابی مداوم آن از دیگر وظایف این مجموعه در گام دوم انقلاب است، تصریح کرد: سعی خود را بر این داشته‌ایم که قدم‌های موثری در این مسیر برداشته شود.
این مقام مسؤول اضافه کرد: تقویت جایگاه هیئات مذهبی، حضور میدانی، رصد منطقه‌ای و محله‌ای این هیات‌ها و... در نگاه جدید تبلیغات اسلامی ملموس و حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه بار مهمی بر دوش حلقه‌های میانی تشکیل شده در حوزه فرهنگی قرار دارد، ادامه داد: واسپاری امور، نظارت بر حلقه‌های میانی و شیوه عملکرد آن‌ها به عنوان واسطه میان حرکت‌های مردمی و نهاد‌های سیاست گذار؛ از مهمترین ماموریت‌هایی به شمار می‌رود که در دور جدید به صورت خاص و ملموس برای آن برنامه ریزی شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در ادامه به جریان نهضت تبلیغی بانوان اشاره کرد و یادآور شد: مجموعه این زحمات فعالان حوزه قرآنی از دیگر کار‌هایی است که قابل رشد بوده و محسوس می‌باشد. در این میان حرکت‌های نوین تبلیغی اعم از تولید محتوا‌های به روز، توجه به حوزه رسانه و همچنین توجه به فعالیت‌های فضای مجازی و نشر مطالب در آن بستر مدنظر قرار گرفته است.
ولایی برحق با اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ رسانه‌ای که علیه جمهوری اسلامی ایران به راه افتاده است، اضافه کرد: جهاد تبیین از مهمترین وظایف ما در این حوزه قلمداد می‌شود و واجب فوری به شمار می‌رود.
وی در بخش دیگری به برگزاری مناسبات هماهنگ استانی و همچنین برگزاری مانور‌های فرهنگی که در چندسال اخیر به صورت متعدد در دستورکار قرار گرفته اشاره کرد و افزود: این آیین به صورت منسجم در سطح استان و شهرستان‌ها در حال انجام است که می‌توان آن را ثمره حرکت تحولی نهاد‌های فرهنگی استان برشمرد.
ولایی برحق همچنین با بیان اینکه حضور فعال تشکل‌های فرهنگی و مذهبی اعم از هیئات، مساجد، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی در سال‌های اخیر بسیار ملموس است، گفت: در حوادثی همچون زلزله و سیل، هیئات و مساجد ما پای کار بود؛ این مراکز در شرایط کرونایی نیز به نوع دیگری پای کار آمد و ایفای نقش داشت. حضور در مواسات از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است که تمامی موارد قابل رصد می‌باشد.
وی با تاکید بر اینکه ناظران منصف حضور تشکل‌های سازمان تبلیغات را در راهبری و حل معضل بی‌بدیل قلمداد خواهند کرد، گفت: شرایط تشکل‌های مذهبی و فرهنگی اعم مساجد، هیئات و کانون‌ها حرکت نوین و قدمی بلند در گام دوم انقلاب اسلامی و حضور فعال مردم و تشکل‌های مردمی در عرصه نیاز‌های انقلاب بود.
ولایی بر حق با بیان اینکه البرز با چشم خود این تحول را احساس کرد، ادامه داد: حضور فعال هیات مذهبی در ارایه خدمات بهداشتی و اجتماعی بی‌نظیر بود؛ جریان حل مشکلات و مواسات با حضور فعال هیئات و مساجد ایفای نقش کرد.
به گفته ولایی برحق هیئات مذهبی به نوعی ثابت کردند همانطور که در اوایل انقلاب بار انقلاب را به دوش کشیدند در ادامه نیز برای نگهداری و حل مشکلات جامعه نیز دوش به دوش مردم همکاری می‌کنند.
وی در پایان یادآور شد: مجموعه اداره کل تبلیغات نیز سعی کرد در این مهم، هم در راهبری و هم در تسهیل گری امور همراه تشکل‌ها و مراکز زیر مجموعه خود باشد؛ همچنین امید داریم روز به روز برای این مهم به توفیقات روز افزون دست پیدا کنیم.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار