کد خبر: ۳۶۶۷
امام جمعه سنندج در مراسم روز ملی تبلیغ و اطلاع رسانی دینی:

علما الگوی جامعه در ایجاد وحدت و برادری هستند

ماموستا فایق رستمی گفت: بزرگترین مبلغ در همه مسائل وحدت و اتحاد، علما هستند،‌ بنابراین علما باید به عنوان الگوی جامعه در ایجاد وحدت و برادری عمل کنند.
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، ماموستا فایق رستمی - امام جمعه سنندج - ظهر چهارشنبه یکم تیرماه در مراسم روز ملی تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی کردستان که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امروز به قدرت دانش رسیده‌ایم و باید برای اسلام و دین و کشورمان دیده‌بان واقعی و با بصیرت باشیم.

وی افزود: در کتب‌ما آمده است که پیامبر اکرم خود را یک دیده‌بان می‌داند و باید علمای ما دیده بان دیده بان اخلاق، دین  و توسعه باشند.

امام جمعه سنندج یادآور شد: عملکرد سازمان بعد از چهل سال ستودنی است و به لحاظ تبلیغی و اخلاقی ارزشمند است.

ماموستا رستمی با بیان اینکه پیروزی در همه عرصه‌ها با دین مهیا می شود،گفت: امام با تبلیغ بر کفر پیروز شد و این مهم، اهمیت امر تبلیغ را می‌رساند.

وی افزود: تا زمانیکه اخلاق باشد ملت ماندگار است و با تبلیغ، ایمان بر کفر پیروز شد.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: مبلغان باید جامعه را به سوی وحدت و اتحاد دعوت کنند و در واقع بزرگترین مبلغ در مسائل اخوت، برادری، سعه صدر، ارشاد و راهنمایی؛ علما هستند که باید الگوی اقشار مختلف جامعه باشند.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه نقش علما در تبیین، جهادی مهم است، اضافه کرد: نقش روحانیون در دوران انقلاب ، بعد از انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی برای ایجاد امنیت و آرامش و دعوت مردم به سوی آرامش، پررنگ بوده است.

وی اضافه کرد: علما با سعه صدر، مردم را به دین اسلام دعوت کردند و خود قدم اول را برای آب و خاک و ناموس و کرامت مردم برداشتند که شهادت ۴ هزار روحانی در کشور و  ۵۴ روحانی در استان در راه ارشاد و راهنمایی، گواه براین ادعاست.

امام جمعه سنندج به جایگاه مادران در جامعه پرداخت و گفت: مدیر اصلی اداره خانواده بانوان هستند چرا که تربیت جامعه دست بانوان است و از این رو، جایگاه آنها در جامعه ارزشمند است.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار