کد خبر: ۳۶۹۶
مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی چهل و یکمین سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی:

تدوین طرح نهضت تبیین بانوان

عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی به مهمترین رویکرد اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اشاره و اظهار داشت: یکی از مهمترین رویکرد‌های اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات این بود.
۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

آئین چهل و یکمین سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و گردهمایی مدیران ارشد سازمان تبلیغات برای تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام و با هدف معرفی و تجلیل از الگوهای برتر تبلیغ مردمی با حضور حجت الاسلام محمد قمی و جمعی از مسؤولان و مبلغان کشوری در حسینیه جماران برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی ، به مهمترین رویکرد اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اشاره و اظهار داشت: یکی از مهمترین رویکرد‌های اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات این بود نقطه اصلی مأموریتی بانوان آن هم در عرصه تبلیغ ناظر که به ظرفیت‌هایی که در حوزه بانوان وجود دارد، مشخص شود. بانوان مبلغ و بانوانی که جز اقشار مذهبی به شمار می‌روند این پتانسیل را دارند که در عرصه تبلیغ فعال باشند. رویکرد ما در اداره کل بانوان این بود که مسیر‌ها و رویه‌های مشخصی برای اثرگذاری این قشر تعریف کنیم، نتیجه و ثمره این رویکرد تدوین طرحی با عنوان نهضت تبیین بانوان شد تا مسیری برای شکل‌دهی لشکر کنشگران مردمی بانوان در امر تبیین باشد.

وی افزود: امروز ضرورت‌های تبیینی مختلفی در جامعه وجود دارد، از آن جمله اینکه دستاورد‌ها و پیشرفت‌های کشور، همچنین مسیر‌های رشد، تعالی و پیشرفت و الگوی حرکت کشور در مسیر رسیدن به تمدن اسلامی باید تبیین شود.

سعیدی نژاد با بیان اینکه دستگاه تبلیغ سنتی که در فضای بانوان مبلغان، هیأت‌های خانگی و جلسات زنانه وجود دارد، فرصت مغتنمی برای نقش آفرینی دینی بانوان است، تصریح کرد: بانوان مبلغ باید به صورت ویژه و کارآمد و در جهت تربیت کنشگران تبلیغی در فضای عمومی جامعه جای خود را در این جلسات پیدا کنند. وظیفه ما این است که به این مسیر کمک کرده، آن را پشتیبانی کنیم و ظرفیت‌های مردمی را در این صحنه جدی بگیریم. جدی گرفتن رویکرد حلقه‌های میانی بانوان در امر تبلیغ از جمله مسائل حائز اهمیت در شکل‌گیری نهضت تبلیغ بانوان است. ما باید بتوانیم این کنشگری را ایجاد کنیم.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: از دیگر فرصت‌های ویژه عموم بانوان که شاید یکی از مهمترین فرصت‌ها باشد فرصت ارتباط آن‌ها با بستگان، همسایگان، اطرافیان و دوستان در ارتباط‌گیری، پیوند عواطف، اقناع کردن و انگیزه‌سازی است. این امور فرصت‌هایی است که بانوان به صورت طبیعی در زندگی و تعاملات خود دارند و می‌توانند به نوعی کارویژه زنان در عرصه تبلیغ محسوب شود.

وی با بیان اینکه یکی از قالب‌های معمول و سنتی تبلیغ که همان منبر وعظ و خطابه است در سطح خاصی اثرگذاری دارد، اضافه کرد:، اما امروز ضرورت دارد برای گسترده کردن تبلیغ دین در جامعه به اشکال و مدل‌های متفاوتی مبتنی بر واقعیت زندگی مردم روی آورد. فرصت‌های تبلیغی بانوان که فرصت‌های اصلی ارتباطی آن‌ها با افراد مختلف در زندگی‌شان است باید به نحو احسن در مسیر تبلیغ دین به کار گرفته شود. امروز جامعه بانوان با توجه به اثرگذاری که در جامعه دارند باید با ظرفیت‌ها، پیشرفت‌ها و دستاورد‌های کشور خود آشنا شوند تا از این رهگذر بتوانند در جامعه ایجاد امید و انگیزه کنند. احساس مسئولیت نسبت به حل مسائل کشور امری است که بانوان می‌توانند در جامعه مخاطب خود ایجاد نمایند. این کارکرد بانوان است، اینکه اراده ملی را در مسیر پیشرفت هدایت کرده، جهت بدهند و راهبری کنند.

سعیدی نژاد در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه فضای مجازی چه تأثیری می‌تواند در اثر تبلیغ بانوان داشته باشد؟ عنوان کرد: امروز بخش مهمی از زندگی عموم مردم جامعه در فضای مجازی می‌گذرد و بسیاری از نیاز‌های معمول افراد در فضای مجازی تعریف خود را پیدا کرده است و نیاز‌های جدیدی نیز در این فضا ایجاد شده است. از این جهت و متناسب با این عرصه ضرورت دارد نگاه مترقی و متعالی، معنویت‌گرا و انسان‌گرای دینی در فضای مجازی تبیین شود.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی افزود: تبیین در فضای مجازی به معنای استفاده از ظرفیت مجازی برای آگاه سازی مردم نسبت به کمال الهی است که خداوند برای انسان ترسیم کرده است و اینکه انسان چطور از فرصت‌هایش در این دنیا برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت نهایت بهره‌برداری را بکند. فضای مجازی با فناوری‌ها، تکنولوژی‌ها و زمینه‌های متعددی که دارد یک فرصت است. فرصتی است که می‌تواند مسیر را برای معرفی دین به نحو آسان و سهل و در دسترس برای همه مخاطبان باز کند.

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه به نظر شما اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه تسهیل امور بانوان در حوزه تبلیغ تا چه اندازه موفق بوده است؟ خاطرنشان کرد: اداره کل بانوان نسبت به سایر ساختار‌های حاکمیتی اداره‌ای تازه تأسیس است و بعد از حضور ریاست جدید سازمان حجت الاسلام قمی حدود دو سال و اندی است که کار خود را آغاز کرده است. ما در اداره کل بانوان به دنبال ایجاد بستر‌ها و زیرساخت‌های مناسب برای ساماندهی شبکه تبلیغ مردمی در سراسر کشور بودیم. بر همین اساس محتوا‌های خوبی آماده شده و پلتفرم‌ها و شبکه‌های پیشرانی در فضای تبلیغ مردمی شکل گرفته است که امیدواریم در آینده بتوانند حضور بهتر و مفصل‌تری داشته باشند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار