کد خبر: ۳۷۰۳
آیت الله محمد باقر تحریری در آئین چهل و یکمین سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی

شکیبایی در مسیر تبلیغ لازم است

تولیت مدرسه علمیه مروی یکی از اوصاف اولوالاالباب را خشیت در برابر پروردگار بیان و تصریح کرد: علم بالله انسان را به خضوع در برابر حق وا‌ می‌دارد. یکی از شاخصه‌های مبلغین ملتزم بودن به این ذکر است. در عرصه تبلیغ تنها باید آن کسی که امر به بلغ کرده است را مورد توجه قرار دهیم.
۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

آئین چهل و یکمین سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و گردهمایی مدیران ارشد سازمان تبلیغات برای تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام و با هدف معرفی و تجلیل از الگوهای برتر تبلیغ مردمی با حضور حجت الاسلام محمد قمی و جمعی از مسؤولان و مبلغان کشوری در حسینیه جماران برگزار شد.

در ادامه این مراسم آیت الله محمد باقر تحریری به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: امام رضا (ع) در عرصه و زمان‌های مختلف با زبان‌های مختلف به تبلیغ مکتب اهل بیت پرداختند بخصوص در آن زمانی که همه قلم زنان در محضرشان حاضر بودند و نوعاً اهل این مکتب نبودند اما حضرت پیام ولایت را رساندند و با خون مطهرشان مردم را انذار کردند.

تولیت مدرسه علمیه مروی بیان کرد: انسان اگر به تجهیزات علمی تبلیغی مجهز شود می‌تواند بر اساس زمانه سوالات فکری و اعتقادی را پاسخ دهد. در عرصه تبلیغ باید به آیات تبلیغی که همه موعظه و نشان دادن راهکار است رجوع شود.

وی نخستین جنبه تبلیغ دینی را مساله ایمان به غیب بیان و عنوان کرد: انسان باید حقانیت معارف دین را باور کند و در عرصه تبلیغ زمانی انذار تأثیرگذار خواهد بود که همراه با خشیت در برابر پروردگار باشد.

آیت الله تحریری با اشاره به اینکه تبلیغ باید در مسیر حیات باشد، گفت: قرآن کریم می‌فرماید زمانی انذار تأثیر گذار است که در مسیر حیات باشد به گونه‌ای که انسان از این حیات خارج و به حیات طیبه برسد. اهل بیت حیات طیبه را در زندگی خود محقق کردند و این حیات طیبه تنها مختص قشر خاصی نیست. زن و مرد اگر با ایمان مستقر در جان و عمل صالح همراه باشند می‌توانند در مسیر حیات طیبه گام نهند و دیگران را نیز با این دو حقیقت هدایت کنند.

تولیت مدرسه علمیه مروی یکی از اوصاف اولوالاالباب را خشیت در برابر پروردگار بیان و تصریح کرد: علم بالله انسان را به خضوع در برابر حق وا می‌دارد. یکی از شاخصه‌های مبلغین ملتزم بودن به این ذکر است. در عرصه تبلیغ تنها باید آن کسی که امر به بلغ کرده است را مورد توجه قرار دهیم.

وی صبر را یکی از ابزارهای تبلیغ برشمرد و گفت: مبلغ تنها با صبر است که می‌تواند در برابر دسیسه دشمنان به مأموریت خود که امر تبلیغ است خوب و درست عمل کند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار