کد خبر: ۳۷۱۴

غبارروبی قبور مطهر شهدای شهرستان بندرعباس با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان

قبور مطهر شهدای شهرستان بندرعباس با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان و کارکنان غبارروبی و عطر افشانی شدند.
۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ، حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در آیین غبارروبی گلزار شهدای بندرعباس در سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در احادیث که در مورد شهادت و مقام شهید آمده است، همه درجه بلند و مقام عظیم شهید را نشان می دهد که بهترین نیکی است و شهید را به عنوان شاهد جامعه معرفی می کند که رضایت خداوند را شهید با کارش جلب می کند، حتی تا جایی که سرپرست خانواده شهید را خداوند خود به عهده می گیرد.

وی افزود: بلندترین مقام در آخرت شفاعت است که این مقام از آن پیغمبران، بزرگان و امامان است که در این کار نیز شهدا با آنان برابری می کنند، یعنی می توانند شفاعت هفتاد نفر را بکنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ابراز داشت: قرآن کریم درباره شهید و شهیدان می فرماید: وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛ هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده اند، مرده مپندار، بلکه زنده اند که نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.

حجت‌الاسلام انصاری راد ادامه داد: منظور از حیات، همان حیات واقعی است و در نقطه مقابل در آیات دیگری خداوند متعال حیات کافران را پس از مرگ، هلاکت و نابودی شمرده است.

وی همچنین گفت:بنابراین، حیات شهیدان و زنده بودن آنها سعادتمندی است که همه مؤمنان از آن بهره مند خواهند شد. از طرفی برخی از مردم تصور می کردند که کسانی که در راه خدا جهاد می کنند و به شهادت می رسیدند، نابود شده و از بین رفته اند، به همین جهت قرآن کریم برای زدودن چنین تصوری می فرماید: کسانی که در راه خدا کشته می شوند، زنده اند، و نزد پروردگار خویش از روزی بهره مند می شوند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار