کد خبر: ۳۷۶۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان

فعالیت پایگاه‌های اجتماعی در استان پررنگ‌تر شده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) و آغاز هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، شبکه تبلیغ استان زنجان با آیت الله خاتمی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه زنجان دیدار کردند.
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) و آغاز هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی ، شبکه تبلیغ استان زنجان با آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان دیدار کردند .

حجت‌الاسلام سعید احمدی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و با حضور چند تن از مسئولان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان انجام شد، با بیان اینکه خانه عالم از برنامه‌های جدی این سازمان به شمار می‌رود، افزود: بی‌تردید خانه عالم نقش به سزایی در استقرار روحانی در روستاها داشته است.

وی ساماندهی هیئت مذهبی را یکی دیگر از اقدامات شاخص اداره‌کل تبلیغات اسلامی در استان برشمرد و اظهار کرد: طی سال‌های متعدد، سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به نیاز روز جامعه توانسته است برنامه‌ریزی‌های خود را پیش برده و در اجرای برنامه‌های خود ثابت‌قدم باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه در حوزه بانوان می‌توان به اقدامات این اداره‌کل با موضوع بانوان فرهیخته اشاره کرد، متذکر شد: امروز شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنیم که همین شرایط نیازهای متفاوتی را نیز به وجود آورده و رسالت این سازمان نیز متفاوت با گذشته شده است.

احمدی با تاکید بر اینکه رهبر فرزانه انقلاب نکات دقیقی را در خصوص وظایف این سازمان فرموده‌اند، عنوان کرد: تبیین و عرضه فکر، فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیازهای روز و با نوآوری در ادبیات و روش‌ها به گونه‌ای که بر جان و دل مخاطب بنشیند و وجود آنان را از حقیقت دین سیراب کند، از اهم فرمایشات معظم‌له به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه رسالت دیگر این سازمان، رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فکری، فرهنگی و تبلیغی دشمنان دین، انقلاب و کشور است، ادامه داد: این دشمنان از چند دهه گذشته هویت، شخصیت، باور، رفتار و سبک زندگی اسلامی و ایرانی مردم به خصوص جوانان را هدف قرار داده و با شیوه‌ها و ابزارهای متکی به فناوری‌های ارتباطی و رسانه‌ای در صدد تهی کردن انقلاب هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه عصاره فعالیت‌ها و جهت‌گیری و نیز بردار حرکت این سازمان را مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز برخی از فعالیت‌های سازمان متفاوت از گذشته است. یکی از این برنامه‌ها بحث بانوان فرهیخته و دیگری مربوط به اتاق وضعیت است که متناسب با حکم مقام معظم رهبری بیش از یک سال است که در ستاد مرکزی تشکیل شده و در همین راستا شاهد شکل‌گیری این ستاد در استان‌ها نیز هستیم.

احمدی در ادامه با یادآوری اینکه بحث پایگاه‌های اجتماعی در سال ۹۸ در زنجان به صورت پررنگ شکل گرفت، گفت: امروز ۱۱ پایگاه اجتماعی در استان با حضور طلاب جهادی و ولایی فعالیت کرده و مساجد پایگاه‌های اجتماعی پررنگ‌تر از سایر مساجد است.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۰ روستا در استان دارای روحانی مستقر بوده و همواره شاهد خیر و برکت این حضور هستیم، افزود: علاوه بر این بالغ بر ۱۶ روستای بالای ۳۰۰ خانوار درخواست روحانی دارند، این در حالی است که مشکلاتی نیز برای تحقق این مهم داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در همین خصوص ادامه داد: اعتبارات این بخش به اندازه‌ای نیست بتوانیم در این روستاها روحانی مستقر کنیم، به همین خاطر امیدواریم شاهد رویکرد دولت مردمی در راستای افزایش اعتبارات این بخش و حمایت در این راستا باشیم.

احمدی با تاکید بر اینکه در حوزه رسانه جای کار زیادی داریم، تصریح کرد: امروز در کنار جامعه‌القرآن و دارالقرآن، موسسه‌ها و خانه‌های قرآنی فعال بوده و در همین راستا بالغ بر ۲۰۰ موسسه و خانه قرآنی در حال طی کردن مراحل ثبت خود هستند.

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار