کد خبر: ۳۷۷۴
همزمان با عید غدیر خم؛

تجمع سادات البرز به مرکزیت میدان جمهوری برگزار می‌شود

طی نشستی برنامه‌‎های اجرایی عید بزرگ غدیر خم در استان البرز بررسی و مصوب شد؛ در این میان مقرر شد اطعام عید به صورت مردمی سازماندهی شود، همچنین تجمع سادات به مرکزیت میدان جمهوری از دیگر برنامه‌های اجرایی مصوب شده است.
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان البرز، حجت الاسلام سید محمد صفوی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز، در آیین هماهنگی مراسم عید غدیر خم که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با تأکید بر اینکه اجرای برنامه‌های قوی و کارآمد نیازمند کمک و همفکری است، گفت: در خصوص اجرای برنامه‌های ویژه عید بزرگ غدیر خم نیاز داریم با هم افزایی به اهمیت ابعاد تبلیغی این عید بزرگ بپردازیم.

وی با بیان اینکه تجمع سادات در سراسر استان برگزار خواهد شد، اضافه کرد: این آیین با شکوه به مرکزیت کلانشهر کرج صورت می‌گیرد؛ با توجه به کاهش شیوع بیماری منحوس کرونا و محدودیت در تجمعات، انتظار می‌رود این تجمع با شکوه تر از ادوار گذشته برگزار شود.

اطعام عید غدیر خم با محوریت مردم 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی با بیان اینکه سفره اطعام یکی از برنامه های همیشگی عید غدیر خم است، یادآور شد: سعی داریم امسال برنامه اطعام عید غدیر مردمی محور برگزار شود؛ رویکرد ما در این حوزه توزیع ظروف غذا میان خانوار است به شکلی که هر خانواده در حد وسع و سرمایه خود در این کار خیر دخیل شوند.

صفوی با اشاره به ارائه برنامه ویژه کودکان، تصریح کرد: در این میان برگزاری مسابقات طبق سنوات گذشته پا برجاست، همچنین از سوی سادات به مردم گل اهدا خواهد شد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام عالمی، رییس اداره تبلیغات اسلامی کرج، در ادامه این نشست با اشاره به اینکه در عید غدیر خم دو رزمایش برگزار خواهد شد، ادامه داد: یک رزمایش همگانی و یک رزمایش محله ای به صورت جدی برنامه ریزی شده و در دستورکار قرار گرفته است. مساجد، خیریه ها، هیأت ها، مواکب در هر محله در این رزمایش نقش ایفا خواهند کرد.

تجمع سادات به مرکزیت میدان جمهوری 

وی افزود: همچنین جشن همگانی به مرکزی میدان جمهوری برگزار می شود که از ساعت 9 صبح الی اذان ظهر همراه با سفره اطعام برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید عباس مسعودی- معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان البرز - نیز در ادامه این نشست به تشریح برنامه‌های مجموعه اوقاف پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اهمیت ابعاد محتوایی مختلف عید غدیر خم، جهاد تبیین باید به صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در این میان لازم داریم دستاوردهای نظام به مردم گفته شود تا شاهد ایجاد امید و انگیزه در جامعه باشیم، یادآور شد: اجرای برنامه ویژه عید غدیر در 45 بقعه استان البرز به مدت 10 شب برگزار می شود، همچنین دو کاروان شادی در شهر برای استفاده مردم فعال خواهند بود.

مسعودی به برگزاری مسابقه خطبه غدیر در این ایام اشاره کرد و افزود: تکریم سادات در بقاع متبرکه و سفره اطعام در 4 بقعه شاخص از دیگر برنامه های این طرح است.

 

ارسال نظر
پربازدیدترین مطالب
آخرین اخبار
پرطرفدار